Overeenstemming met Jumbo over resterende groep distributiewerkers

Ongelijkheid arbeidsvoorwaarden van de baan

Door Redactie 18 juli 2019

Met Jumbo hebben we een overeenkomst gesloten over het gelijktrekken van arbeidsvoorwaarden in de distributiecentra. Daarin ligt vast dat medewerkers dezelfde arbeidsvoorwaarden krijgen. De ongelijkheid onder de medewerkers die al voor 1 april 2019 in dienst waren, is nu van de baan.

Jumbo distriebutiecentrum Veghel ©J187B

Tot op heden kreeg een groep distributiewerkers die nog onder de cao Jumbo Logistiek viel, daarnaast niet de loonsverhogingen en andere arbeidsvoorwaarden uit de avr. Bij die medewerkers hebben we afgelopen weken volmachten opgehaald om die ongelijkheid voor de rechter te brengen. Maar er is goed nieuws, die stap naar de rechter is niet meer nodig. Met Jumbo hebben we een overeenkomst gesloten over het gelijktrekken van arbeidsvoorwaarden. Daarin ligt vast dat alle medewerkers dezelfde arbeidsvoorwaarden krijgen. De ongelijkheid onder de medewerkers die al voor 1 april 2019 in dienst waren, is nu van de baan.

Wat staat er in de overeenkomst

Deze groep medewerkers krijgt nu ondermeer met terugwerkende kracht vanaf 26 februari 2018 ook de gemiste loonsverhogingen uit de AVR uitbetaald. Natuurlijk behouden zij ook volledig hun normatieve historische cao-rechten.

Daarom ben je lid

Het belangrijkste is dat niemand aan deze cao-rechten kan zitten. Tenzij je daar zelf vrijwillig afstand van doet en andere afspraken maakt met je werkgever. Merk je dat er toch aan bepaalde rechten uit de cao worden gesleuteld? Neem dan contact op met de FNV. Als lid heb je recht op juridische ondersteuning bij individuele zaken. Ook daarom ben je lid!