Onderhandelingsresultaat bereikt nieuwe cao GEO

Stemming loopt vanaf 14 maart

Door Redactie 12 maart 2024

We hebben een onderhandelingsresultaat bereikt voor jouw nieuwe cao GEO. Op donderdag 14 maart ontvangen onze leden al een mail met een link, zodat zij kunnen stemmen. Pas na akkoord van onze leden gaat de nieuwe cao in per 1 april 2024 en deze loopt tot en met 31 maart 2026.

Wat hebben we bereikt? Belangrijkste punten

• Per 1 april 2024 krijg jij een loonsverhoging van 5,5%.
  • Per 1 januari 2025 gaat jouw salaris weer omhoog met nog eens 3,5%.
  • Per 1 januari 2025 wordt de PAB-(levensloop)bijdrage verhoogd van 1,94% naar 2,0%. Daarna wordt deze omgezet naar de eindejaarsuitkering zodat deze ook pensioengevend is. De eindejaarsuitkering stijgt hierdoor van 3,5% naar 5,5%. De PAB-(levensloop) bijdrage zelf komt te vervallen.
  • Voor de laagste schalen gaat het minimumuurloon op 1 april 2024 omhoog naar € 15,- en op 1 april 2025 naar € 16,-

Overige afspraken

We hebben ook afspraken gemaakt over andere onderwerpen. Zo is er vanaf januari 2025 een extra vrije dag en wordt de toeslag voor werken op onregelmatige tijden verbeterd.

Ook komt er met ingang van april 2024 een bedrijfsregeling waarin de reiskostenvergoeding wordt gebaseerd op de maximale benutting van fiscale en wettelijke mogelijkheden. En de maximum bonusregeling wordt voor iedereen gelijk. Daarnaast worden een aantal afspraken verder uitgewerkt in werkgroepen.

Alleen leden mogen stemmen. Word nu lid.

Het volledige akkoord wordt komende donderdag al met onze leden gedeeld. Let op: alleen vakbondsleden mogen stemmen. Goede reden dus om nu toch echt lid te worden. En word je lid? Dan profiteer je van het actieaanbod. Eenmalig € 120 euro netto terug op je rekening. Hoe dat werkt lees je in dit artikel.