In maart volgende onderhandelingen cao Rijk

Wat vind jij belangrijk? Vul de enquête in

Door Redactie 19 februari 2024

FNV Overheid, AC Rijksvakbonden, CNV Overheid en CMHF Overheid gaan begin maart met de werkgever Rijk onderhandelen over een nieuwe CAO-Rijk. Eerder hebben wij bij staatssecretaris Alexandra van Huffelen erop aangedrongen dat rijksmedewerkers zo snel mogelijk gecompenseerd worden voor de inflatie en een stevige loonsverhoging krijgen in een nieuwe cao.

Begin maart onderhandelingen

We hebben Huffelen kunnen overtuigen om begin maart te starten met de onderhandelingen. Dit is dus eerder dan april of zelfs mei, wat zij eerst van plan was. Ook zij wil de snelheid erin houden en proberen in maart de onderhandelingen af te ronden. Het moet lukken om in maart tot een cao-akkoord te komen.

Om dat voor elkaar te krijgen hebben de onderhandelaars van de werkgever en de vakbonden voorbereidende gesprekken. Binnenkort geven FNV Overheid, AC Rijksvakbonden, CNV Overheid en CMHF Overheid meer informatie over de planning en inhoud van de onderhandelingen.

Wat vind jij het belangrijkst?

We hebben eerder een enquête gehouden onder meer dan 5.000 collega's over de nieuwe cao. Daar kwamen veel onderwerpen uit. We willen nu weten welke jullie het belangrijkste vinden. Kijk naar de lijst van onderwerpen en geef aan welke vijf het meest belangrijk zijn.

Vul de enquête in

Eerst om tafel over loon

We weten nog niet of we naast loon nog andere afspraken kunnen maken. Dat hangt ervan af hoe snel we tot een akkoord kunnen komen. Snelheid is belangrijk, omdat het met een nieuw kabinet misschien moeilijker wordt om een cao af te sluiten. Toch willen we graag weten wat jij belangrijk vindt, we kunnen deze onderwerpen immers ook na het cao-traject nog uitwerken.

Samen staan we sterk(er), word lid!

Hoe meer leden, hoe sterker we staan bij de onderhandelingen. Ben je nog geen lid? Meld je dan aan via onze website. Een nieuw lid betaalt de eerste 4 maanden slechts € 25,-.

Word lid van de FNV

Maak een ander lid en verdien 10 euro

Wil jij een grotere, sterkere FNV bij jou op de werkvloer en in jouw sector? Nodig dan jouw collega’s uit om ook lid te worden. En mooi meegenomen: als dank ontvang jij € 10,- van ons!

Maak een ander lid