FNV bijscholing sociaal statuut en organisatieveranderingen

Door Redactie 18 april 2023

Als arbeidsvoorwaardenadviseur (AVA), lid van het Lokaal Overleg (LO) of de ondernemingsraad in jouw gemeente/SGO heb je te maken met organisatiewijzigingen. Daarbij komt de term 'organisch veranderen' ook voorbij. Een methode van reorganiseren die werkgevers gebruiken om hun organisaties 'wendbaar' en 'flexibel' te maken. De FNV biedt dit voorjaar in diverse regio’s een bijscholing 'Sociaal statuut/ plan en organisatieveranderingen' aan.

Onderwerpen bijscholing

Hoe ga je om met organisatiewijzigingen als LO en/ of ondernemingsraad en welke rol speelt organisch veranderen daarin? En hoe ziet een sociaal statuut/ plan eruit dat medewerkers voldoende zekerheid biedt in een organisatie die in verandering is? Hoe sta je sterk als medezeggenschap in deze situatie?
Ook benieuwd naar de antwoorden op deze vragen en naar de ervaringen van collega’s in andere organisaties? Kom dan naar deze bijscholing.

Wat kun je ervan leren?

De FNV heeft, samen met de andere vakbonden, een herzien model sociaal statuut ontworpen dat voldoet aan de eisen waar volgende de FNV een goed sociaal statuut aan zou moeten voldoen. Deze vormt de basis van de bijscholing. Na deze bijscholing:

• Weet je hoe je als AVA, LO en OR om kunt gaan met organisatiewijzigingen en organisch  veranderen, je krijgt tips en adviezen;
  • Ken je de belangrijkste artikelen van het model sociaal statuut, aan de hand van actuele casuïstiek;
  • Weet je hoe je collega’s bij het proces betrekt, goed blijft samenwerken als OR en LO en zo tegenwicht kan bieden aan de werkgever.

Praktische informatie

Doelgroep bijscholing: Leden die namens de FNV in het LO of de OR zitting hebben en arbeidsvoorwaardenadviseurs
Programma: inloop 09.45 uur. Start 10.00 tot 16.00 uur
Lunch: wordt verzorgd (eventueel dieet kun je aangeven bij de aanmelding)
Kosten: gratis. Je kan vakbondsverlof aanvragen via je werkgever.

Meld je vóór 1 juni 2023 aan via onderstaande button.

Ik meld me aan

29 juni   Vakbondshuis Heerenveen

Shirley Harms

Heb je vragen?