Een diepzwarte dag voor DJI

Dit mag nooit meer

Door Redactie 18 november 2022

Afgelopen maandag 14 november was de uitvaartdienst van Ellen, zij werkte bij het Centrum voor Transculturele Psychiatrie Veldzicht in Balkbrug in Overijssel. Zij werd op 5 november met bruut geweld doodgestoken door een patiënt. Bij dat geweld werden ook twee andere medewerksters gewond.

Brandende kaarsjes

FNV DJI is diep geschokt door dit gebeuren. De inrichting en heel DJI huilde mee om dit onnoembare verdriet. De uitvaart van Ellen was op haar 44e verjaardag. De vader van Ellen vroeg de zaal van ruim 200 collega's om een staande ovatie te geven aan deze prachtige vrouw, moeder en collega. Met de twee andere gewonde collega's gaat het gelukkig weer beter.

Dit had nooit mogen gebeuren en DJI moet werkelijk alles uit te kast halen om dit in de toekomst te voorkomen. Wij hebben aangedrongen op grondig onderzoek. Er moet ook enorme nazorg voor de medewerkers zijn, voor iedereen, maar vooral de direct betrokkenen. Wij volgen dit op de voet.

Namens de BLG van FNV-DJI wensen wij de collega's, nabestaanden en vrienden alle kracht en sterkte toe. Wij blijven hameren op veiligheid, veiligheid en veiligheid. Dit mag nooit meer.