Eindbod cao Luchtverkeersleiding Nederland

Leden zijn aan zet

Door Redactie 17 december 2021

Na weken van cao-onderhandelen ligt er voor luchtvaartmaatstaven een redelijk onderhandelingsresultaat. Het betreft hier een eindbod. De verslechteringen zijn weliswaar van tafel, maar het eindbod doet helaas geen recht aan het harde werk en behoud van koopkracht. De leden kunnen nu stemmen over het eindbod.

Volgeschreven papier met pen

Onvoldoende loonstijging

De werkgever biedt een loonsverhoging van 1,65% per 1 januari 2022 en van 1% per 1 februari 2023. We kwamen van een dikke -3%, die we hebben opgewerkt, maar we zijn niet heel tevreden over dit loonbod.

Terugkeer vaste dagvergoeding

Goed nieuws is de gedeeltelijke terugkeer van een vast component voor binnenlandse reizen. Wij waren hier een groot voorstander van en dat punt is binnen.

Lees het onderhandelingsresultaat

Lees het eindbod

Trots op vaste kadergroep

FNV-bestuurder Marcelle Buitendam is trots op de vaste kadergroep. “Zij hebben zich tijdens deze gure periode snoeihard ingezet om de verslechteringen van tafel te halen. Ook de inzet van de vele leden die elke maand elkaar bijpraten over allerlei vakbondszaken binnen LVNL hebben er toe bijgedragen dat we op loon weliswaar geen riante afspraken hebben, maar op overige vergoedingen wel.”

Extra ledenraadpleging

Aanstaande maandag 20 december om 12.00 uur is er een extra ledenraadpleging voor LVNL'ers die over het eindbod in gesprek willen met Marcelle Buitendam. Ben je FNV-lid en heb je de uitnodiging niet ontvangen? Je kunt deelnemen via onderstaande Teamslink.

Klik hier om deel te nemen aan de vergadering

Breng je stem uit

Je kunt tot en met 23 december 12.00 je stem uitbrengen over dit eindbod.

Breng je stem uit