Meedenken over ontwikkelingen in het voortgezet onderwijs?

Dan is de LAC misschien iets voor jou

Door Redactie 21 september 2021

De cao voortgezet onderwijs is toe aan een vernieuwing. Hij is nu één keer met een jaar verlengd en eind december 2021 loopt hij definitief af. Tijd om te horen wat jij belangrijk vindt in een nieuwe cao.

Werk jij in het Voortgezet onderwijs binnen het OOP (Onderwijs Ondersteunend Personeel) of geef je les? Dan kun je structureel meedenken over ontwikkelingen in jouw sector door in de Landelijke Advies Commissie (LAC) plaats te nemen.

Wat doet de LAC voortgezet onderwijs?

In de LAC komen (kader)leden en onderhandelaars samen om te bepalen wat onze speerpunten zijn voor een nieuwe cao voortgezet onderwijs. Je kan hierin een actieve rol spelen!

Enkele keren per jaar spreken we elkaar over de zaken die ertoe doen in het voortgezet onderwijs. We denken na over de inzet van de cao en je beslist mee of het resultaat van de onderhandelingen voldoende is om voor te leggen aan alle leden. Je ervaringen, inzichten, meningen en contacten op de werkvloer zijn hierbij van grote waarde.

Spreekt het je aan? Wil je meer weten? Stuur ons dan een e-mail. Doen!