Onderhandelingen cao Rijk opnieuw afgebroken

Door Redactie 10 juni 2021

Op maandag 7 juni heeft de werkgever Rijk een nieuw cao-bod gepresenteerd. Velen lieten de bonden weten dat dit bod te slecht is om serieuze onderhandelingen te kunnen starten. Dat hebben we op donderdag 10 juni aan de werkgever Rijk laten weten.

Cao-nieuws

Hoe nu verder

De werkgever Rijk was onder de indruk en geraakt door de reacties, maar blijft desondanks vasthouden aan zijn standpunt dat dit werkgeversbod het startpunt dient te zijn van de nieuwe onderhandelingen. De bonden kunnen op basis van dit bod niet verder onderhandelen en gaan nu met de leden bekijken hoe we verder gaan.

In gesprek met jou

FNV Overheid heeft inmiddels een overweldigend aantal reacties ontvangen. Zoveel dat het ons niet lukt om op iedereen persoonlijk te reageren. We willen graag met jou en je collega’s in gesprek gaan en organiseren daarom binnenkort enkele (digitale) ledengesprekken.

Je vindt in de week van 14 juni op onze website een overzicht met data en tijden. Dan zie je ook hoe je je kunt opgeven. We gaan samen met jou bespreken hoe we onze FNV-inzet tot startpunt kunnen maken van de cao-onderhandelingen!

Wil je ook nog reageren? Stuur dan een mail naar caorijk@fnv.nl. Bekijk hier onze inzet en het werkgeversbod.