Werknemers Maastricht Aachen Airport krijgen ondanks coronacrisis 2% salaris erbij

Portret Yvette de Vries
Door Yvette de Vries 24 maart 2021

De werknemers van Maastricht Aachen Airport B.V. (MAA) krijgen in de nieuwe cao 2% salaris erbij en een éénmalige coronabonus van 300 euro bruto. Dat zijn de FNV en de directie van het vliegveld overeengekomen.

Marcelle Buitendam, bestuurder FNV Overheid: ‘We zijn echt blij met dit onderhandelingsresultaat, we zitten middenin een coronacrisis, waarbij ook de luchtvaart hard wordt getroffen. Dat we toch dit resultaat bereiken betekent dat er vertrouwen is in de toekomst van MAA.’

Bonus

Als de leden instemmen krijgen de 186 medewerkers van MAA er met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2021 structureel 2% meer loon bij. De bonus van 300 euro bruto, met als referentiejaar 2020, wordt uitbetaald met het salaris over april. Werknemers die heel 2020 in dienst waren ontvangen dan 300 euro bruto en werknemers die een deel van het jaar in dienst waren ontvangen de bonus naar rato van het aantal maanden in dienst. Voor medewerkers met een parttime dienstverband geldt deze bonus naar rato van de overeengekomen contracturen.