Uitkomsten ledenraadpleging inzet cao Gemeenten

Door Redactie 04 november 2020

Op 30 oktober jl. sloot de ledenraadpleging over de inzet van FNV Overheid voor de nieuwe cao Gemeenten. Jij en alle andere leden van FNV Overheid die vallen onder de cao Gemeenten hebben hierin aan kunnen geven welke onderwerpen je meer en minder belangrijk vindt in de nieuwe cao.

gemeente

Hiermee hebben onze onderhandelaars een goed en breed beeld gekregen van waar de prioriteiten van onze leden liggen. We hebben de uitkomsten besproken in de Landelijke Advies Commissie Gemeenten (LACG; dit is de landelijke kadergroep) en nemen deze mee in de onderhandelingen met de VNG. De uitgebreide uitkomst van de raadpleging delen we op een later moment met jou en de andere leden. Zo kunnen we het beste resultaat behalen.

Lees onze inzetzetbrief

En bekijk de inzet van de gemeenten

De onderhandelingen starten op 13 november 2020. Het LACG en de klankbordgroep cao Gemeenten adviseren de onderhandelaars tijdens het hele traject. Je kunt de ontwikkelingen volgen op deze website. Volg ons ook op Facebook en Twitter.

Heb je jouw stem niet laten horen bij deze ledenraadpleging? Niets aan de hand; het uiteindelijke onderhandelingsresultaat leggen we ook weer voor aan onze leden. Dan kan je ons alsnog laten weten wat je ervan vindt.

Heb je collega’s die nog geen lid zijn maar wel graag hun stem willen laten meetellen? Wijs ze op de voordelen van het lidmaatschap of maak een collega lid en verdien een tientje.