Wat vind jij belangrijk in jouw nieuwe cao Provincie?

Door Redactie 21 september 2020

Werk jij als ambtenaar bij de provincie of bij een organisatie die de cao Provincie volgt? Dan is het goed om te weten dat jouw cao afloopt per 1 januari. FNV Overheid gaat daarom binnenkort starten met de onderhandelingen voor de nieuwe cao, maar daarvoor moeten we eerst onze inzet bepalen. En daar hebben we jouw hulp bij nodig!

Binnenkort loopt jouw cao af. Wat vind jij belangrijk in een nieuwe cao? Laat het ons weten!

Rechtspositie ambtenaren

Sinds 1 januari 2020 is jouw rechtspositie veranderd: je valt nu onder het private arbeidsrecht en dat noemen we “normalisering”.  Voorheen viel je onder het ambtenarenrecht. Wij zijn benieuwd wat jouw ervaringen zijn en waar je in de praktijk tegenaan loopt, zodat we dat ook in de onderhandelingen mee kunnen nemen.

Vooruitkijken

Naast terugkijken willen we ook vooruit kijken. Het coronatijdperk waarin we leven heeft namelijk enorm veel effect op alles in de samenleving. Hoe heb jij hier mee te maken in je werk? Door je mening te geven, kun je invloed uitoefenen op wat er behouden moet blijven in jouw arbeidsvoorwaarden en wat er beter kan.

Geef jouw mening

Laat ons weten wat jij belangrijk vindt in je werk door de korte enquête in te vullen. Invullen kan tot en met 3 oktober 2020 en kost slechts een paar minuten van je tijd.

Ja ik doe mee

Collega’s

Heb je collega’s die misschien nog geen FNV-lid zijn, maar toch graag hun mening willen geven? Stuur ze gerust de link naar de enquête door. Hoe meer input wij krijgen, hoe beter wij in beeld krijgen wat jullie vinden.

Let op: alleen vakbondsleden kunnen uiteindelijk stemmen voor de cao.

Samen voor een goede cao

Een cao komt er niet vanzelf. We hebben jou hierbij nodig. Met jouw steun en inzet gaan we weer een mooi cao-akkoord realiseren. Hoe meer leden zich inzetten, hoe sterker we staan in de onderhandelingen met de werkgevers. En dat is niet alleen nu nodig, maar ook in de toekomst. Maak daarom je collega’s lid van de FNV via mijnfnv.nl en verdien zelf een tientje.

Ben je nog geen lid en wil je dat wel worden?

Ja, ik word lid