Geef je mening over het onderhandelingsresultaat cao Rijk

Door Redactie 29 september 2020

Begin juli liepen de onderhandelingen over de cao Rijk vast. De afgelopen tijd hebben we bijeenkomsten met leden georganiseerd en doorgepraat over de cao. Er is nu een cao-onderhandelingsresultaat. Ben je lid van de FNV? Dan kun je tot 12 oktober jouw stem uitbrengen.

Geef je mening over het onderhandelingsresultaat cao Rijk

Thuiswerkvergoeding

De cao heeft een uitzonderlijk korte looptijd van 6 maanden. Naast een beperkte loonsverhoging van 0,7% en een eenmalige uitkering van 225 euro, krijgen thuiswerkers een vergoeding van 2 euro per dag. Dus bij een 36-urige werkweek is dat 38 euro per maand. Bij het aanvullend geboorteverlof krijgen medewerkers 100% van hun salaris doorbetaald.

Vitale beroepen

Helaas was de werkgever niet bereid om een vaste beloning af te spreken voor de mensen die in vitale functies door hebben gewerkt en dat niet vanuit huis konden doen. We vinden het passend als er wel een eenmalige uitkering wordt afgesproken in 2020. Dat zal nu op de departementen moeten gebeuren. FNV Overheid zal zich daar natuurlijk hard voor maken.

Op de fiets

Ook zijn er verschillende afspraken gemaakt die moeten helpen om het vervoer duurzamer te maken. Het fietsgebruik wordt financieel gestimuleerd. Zo draagt de werkgever bij aanschaf van een fiets 500 euro bij.

Het hele resultaat kun je hier lezen.

Jouw mening telt

Pas als de leden hun stem hebben gegeven, weten we of de FNV akkoord kan gaan met dit resultaat.

Breng je stem uit