Voorlichtingsbijeenkomsten beëindigen levensloopregeling FLO

Najaar 2020

Door Redactie 3 augustus 2020

De levensloopregeling stopt per 1 januari 2022. Niet alleen voor deelnemers werkzaam bij de brandweer, maar voor alle deelnemers. Vanaf die datum is het niet meer mogelijk om te sparen op een levenslooprekening en mag geen levenslooptegoed meer op de polis staan. Daarom is besloten om de levenslooptegoeden voor brandweerdeelnemers in delen van een bruto tegoed naar een netto spaartegoed over te zetten.

Voorlichtingsbijeenkomsten beëindigen levensloopregeling FLO

Hoe nu verder

Om iedereen hierover te informeren heeft in het najaar van 2019 een gezamenlijke voorlichtingscampagne door werkgever en vakbonden plaatsgevonden. Tijdens deze voorlichting is ook ingegaan op een aantal onderwerpen waarover nadere besluitvorming in 2020 nodig was. Deze besluitvorming heeft inmiddels plaatsgevonden. Het betreft:

• Versneld sparen levensloop;
  • Het toekennen van werkgeversbijdragen netto FLO-spaartegoed vanaf 1 januari 2022;
  • De afschaffing van FLO 60 jaar en de compensatieregeling.

Om zo veel mogelijk medewerkers hierover te informeren hebben werkgevers en vakbonden begin september 2020 aantal gezamenlijke voorlichtingsbijeenkomsten georganiseerd. Voorlichtingsbijeenkomsten specifiek voor de medewerkers met aanspraak op FLO 60 jaar èn aparte voorlichtingsbijeenkomsten voor medewerkers met aanspraak op FLO-overgangsrecht zoals dat geldt vanaf 2018.

Informatiebrochure FLO 2018

De informatie die gegeven werd tijdens deze bijeenkomsten kun je nalezen in deze brochure.

Ben je FLO gerechtigd en was je niet in de gelegenheid om bij een van de bijeenkomsten aanwezig te zijn?

Dan kun je de livestream van 10 september ((FLO 2018/75% netto) en die van 11 september (FLO 60) nog tot 1 november bekijken.