Geen onderhandelingsresultaat cao Rijk

Door Redactie 9 juli 2020

De coronacrisis maakt duidelijk hoe belangrijk de rijkssector is voor Nederland. Werknemers bij het Rijk verdienen waardering. Niet alleen in woorden, maar ook financieel.

Werkgever schiet ernstig tekort

En in deze financiĆ«le waardering schiet de werkgever ernstig tekort. Verder dan 0,7% loonsverhoging voor een half jaar en een eenmalige uitkering van € 225,- komt de werkgever in zijn eindbod niet. Dit doet geen recht aan de bijzondere omstandigheden waarin medewerkers bij het Rijk hun werk uitvoeren. Plotseling werkt een groot deel van de medewerkers alleen nog maar thuis of werkt juist in een vitaal proces met alle gezondheidsrisico’s van dien. Desondanks is iedereen hard door blijven werken om Nederland door de crisis heen te helpen.

Over alle andere afspraken bereikten we wel overeenstemming, lees meer hierover in het resultaat cao-onderhandelingen. Maar, een cao is er pas als we het over het totaal eens zijn.

Vervolgtraject

Het is dus niet gelukt een nieuwe cao af te spreken. Direct na de vakantie praten de vakbonden met de leden verder over het vervolgtraject.