Onderhandelaarsakkoord cao vo definitief

Cao binnenkort een feit

Door Redactie 6 mei 2020

Notabene op de Dag van de Arbeid ging de kogel door de kerk. Verreweg de meesten van jullie die gestemd hebben over het onderhandelaarsakkoord voor de cao voortgezet onderwijs (vo) zijn het eens met ons voorstel. En omdat leden van andere bonden en de werkgever ook positief waren is het tijd om het onderhandelaarsakkoord om te zetten naar een cao.

Bekijk het onderhandelaarsakkoord

Snel aan de slag

Ons streven is om de salarisverhoging die we hebben afgesproken al op je loonstrook van mei terug te laten komen. Hier komt ook nog de nabetaling bij, omdat de verhoging met terugwerkende kracht  vanaf 1 maart geldt. De eenmalige uitkering van €750,- komt in juni jouw kant op. De verhoging van de eindejaarsuitkering krijg je, uiteraard, aan het einde van het jaar.

Voorbereiden nieuwe cao

De nieuwe cao krijgt een looptijd van 1 januari 2020 tot 1 januari 2021. Omdat dat al in de buurt komt, hebben we in de uitvraag over het onderhandelaarsakkoord meteen vragen meegenomen over een nieuwe cao. Hier is veel respons op gekomen en de komende tijd gaan we in de antwoorden die jij en je collega’s hebben gegeven duiken. Bijvoorbeeld om een uitwerking te kunnen geven aan de afspraken voor onderwijsondersteunend personeel (OOP).

Jouw hulp van groot belang!

Het is absoluut onmisbaar dat je van je laat horen. Het blijkt dat deze enquĂȘte een goede manier was om dit te doen.  Daarnaast heeft een aantal mensen hun contactgegevens achter gelaten omdat ze actief willen bijdragen aan de vakbond. Dat is misschien nog wel het mooiste resultaat. Zat jij hierbij? Dan nemen we op korte termijn contact met je op.

Wil jij je ook actiever inzetten voor de bond? Stuur dan een mail naar bernard.koekoek@fnv.nl. Samen staan we altijd sterker, dus iedereen die daar aan wil bijdragen – en de enorme aantallen collega’s die daar al aan hebben bijgedragen – bedankt, gefeliciteerd en tot snel.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.