Meer veiligheid voor handhavers binnen de overheid

Door Redactie 3 juni 2020

FNV Overheid komt op voor de rechten van alle ambtenaren met een handhavingstaak. Wij vinden het van het allergrootste belang dat jij altijd veilig kunt werken. Daarom willen we samen met jou in gesprek met de werkgever. Wat is er nodig voor meer veiligheid? Is dat een wapenstok of is er ook een andere oplossing? Binnenkort willen we je hier graag een paar vragen over stellen.

Moeilijker werken door anderhalvemetersamenleving

FNV Overheid maakt zich, net als jij en je collega’s, zorgen over de veiligheid van alle ambtenaren met een handhavingstaak. En sinds de anderhalvemetersamenleving heb je zelfs extra uitdagingen om je werkzaamheden veilig te kunnen uitvoeren. Meer machts- en/of geweldsmiddelen is mogelijk een deel van de oplossing. Maar daar blijft het wat ons betreft niet bij.

Onderzoek

Jij weet als geen ander dat er meer nodig is om veilig je werk te kunnen doen. Hoe zorgen wij er samen met jou voor dat jij kan werken in een zo veilig mogelijke omgeving? Wanneer zet je een gemeentelijke handhaver in en waar is de politie een betere keuze?
Ben je lid van de FNV? Dan ontvang je binnenkort een korte enquête waarin jij je oplossing met ons kunt delen. Vul de enquête in, want hoe meer feedback, hoe beter! Of je nou in dienst van de rijks- of decentrale overheid bent. Met de uitkomsten gaan wij in gesprek met de werkgever om voor iedereen een veilige, verantwoorde werksituatie te creëren.

FNV Overheid staat ook voor Handhaving. Samen met jou voor een veilige werkomgeving.