FNV in gesprek met minister voor Rechtsbescherming

We gaan praten over werkdruk en veiligheid personeel bij DJI

Door Redactie 14 februari 2020

FNV Overheid voor Justitie en Veiligheid heeft in overleg met de hoofddirecteur van de Dienst Justitiële Inrichtingen afgesproken gezamenlijk te werken aan verbetering van de werkdruk en verhoging van de veiligheid voor het personeel. In het overleg trekken de andere bonden en de Centrale Ondernemingsraad samen met ons op. Aanleiding hiervoor is ons rapport CODE ROOD.

FNV in gesprek met minister voor Rechtsbescherming

Problemen zijn groot

Op 2 maart gaan we hierover ook in gesprek met minister Dekker voor Rechtsbescherming. De problemen zijn namelijk zo groot dat er óók extra financiële middelen nodig zijn. Het convenant dat we 2 jaar geleden opstelden, heeft wat ons betreft een hele stevige ‘boost’ nodig.

Wij eisen van de werkgever

Jij en je collega’s moeten erkenning en waardering krijgen van de werkgever. Wij eisen:

• Uitbreiding van de formatie.
  • Deeltijders moeten de mogelijkheid krijgen hun dienstverband uit te breiden.
  • Geef bonussen.
  • Kom met structureel geld over de brug. Om te beginnen met 100 miljoen. Dat hadden we 2 jaar geleden ook voor werkdruk, maar blijkt dus veel te weinig te zijn.
  • Ruimere planningsnormen en meer ruimte in de dagprogramma’s.
  • Meer mogelijkheden om verlof op te nemen.
  • Minder administratieve lasten.
  • Minder meerpersoonscellen.
  • Een herijking van het functiegebouw DJI.

Binnenkort zijn er bijeenkomsten

We gaan bijeenkomsten in inrichtingen organiseren. Tijdens de bijeenkomsten komt de werkdruk en de veiligheid nadrukkelijk aan de orde. Hou onze website in de gaten voor locaties en data.