Training gevolgen Wnra Rijk

Meld je aan voor een 1-daagse-bijscholing

Door Redactie 17 oktober 2019

Op 1 januari 2020 wordt de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren (Wnra) ingevoerd. In de nieuwe cao Rijk is vastgelegd wat de gevolgen hiervan zijn voor de rechtspositie van ambtenaren, voor het Departementaal Georganiseerd Overleg (DGO) en de samenwerking met de ondernemingsraad (or). FNV Overheid organiseert hierover op verschillende data een bijscholing.

Training gevolgen Wnra Rijk

Onderwerpen training

In deze 1-daagse bijscholing komt onder andere het volgende aan bod:

• De ambtenaar met een arbeidsovereenkomst.
  • Juridische kaders van het arbeidsrecht onder andere ontslagrecht & cao-recht.
  • Toelichting nieuwe cao Rijk.
  • Departementale regelingen: wat zijn aandachtspunten?
  • Samenwerking DGO, or en werkgever in de nieuwe situatie.

Voor wie is de training?

De training is bedoeld voor kaderleden Rijksoverheid die in het DGO en de or zitten. De training is alleen toegankelijk en kosteloos voor FNV-leden. Voor elke datum en locatie geldt: vol is vol.

Praktische informatie

De training duurt van 10.00 tot 16.00 uur. Wij zorgen voor de lunch. Op de volgende data zijn er weer trainingen:

• Woensdag 20 november, Centraal Vakbondshuis, Hertogswetering 159, Utrecht. Deze training zit vol. Wil je graag op de reservelijst? Meld je dan bij sabina.koenen@fnv.nl. Bij voldoende belangstelling, plannen we een datum voor een nieuwe training.
  • Dinsdag 26 november, Vakbondshuis FNV, Herengracht 3, Den Haag.

Bevestiging van aanmelding ontvang je uiterlijk 2 weken voor de training.

Meld je aan

Vragen?

Neem contact op met sabina.koenen@fnv.nl