Toeslagen volgens de cao MBO

Let op als je van werkgever verandert

Door Redactie 5 april 2019

Per 1 oktober ligt er een nieuwe cao MBO. Eén van de afspraken die we met de werkgevers hebben gemaakt is een aantal toeslagen. Maar als jij overstapt van de ene werkgever in het MBO naar de andere, kan het zijn dat je deze toeslagen misloopt.

De eerste 2 toeslagen zijn in oktober 2018 en januari dit jaar al uitgekeerd. De laatste toeslag volgt in januari 2020. Aan de cao-tafel kwam er een verschil van interpretatie aan het licht over die uitkering. De MBO-raad gebruikt namelijk een andere grondslag. Daardoor tellen de maanden vóór een overstap niet mee en krijg je mogelijk minder salaris.

Dit verschil in interpretatie kan ervoor zorgen dat jij je toeslag misloopt als je naar een andere werkgever in het MBO gaat. Denk je dat dat bij jou het geval is? Neem dan contact op FNV bestuurder met bernard.koekoek@fnv.nl om te onderzoeken waar je recht op hebt. Want het zou zonde zijn als jouw toeslag onterecht vervalt!