Maak een selfie voor een goede uitzend-cao

Laat zien wat jij persoonlijk belangrijk vindt in de cao

Door Redactie 20 juli 2022

Na 3 maanden onderhandelen hebben we nog steeds geen uitzend-cao. Daarom gaan we onze eisen nog duidelijker maken. Daar kun jij aan meedoen. Maak een selfie met jouw belangrijkste boodschap aan de uitzendbazen. Nog nooit een selfie gemaakt? Geen nood. Hieronder leggen we je alles uit.

Waarover moet de selfie gaan?

De boodschap kan over van alles gaan en mag persoonlijk zijn. Alles wat met je werk te maken heeft en wat jij belangrijk vindt. Bijvoorbeeld meer inspraak in je werkrooster, dezelfde arbeidsvoorwaarden als een vaste kracht, sneller recht op een vast contract, een goed pensioen, geen wachtdagen bij ziekte, geld en tijd voor scholing, betere reiskostenvergoeding en de wettelijke ontslagvergoeding direct uitkeren.

Selfie maken? Zo doe je dat!

• Neem een groot vel of stuk karton, schrijf hier je boodschap duidelijk leesbaar op. Gebruik ook een van onze hashtags: #iktelmee, #wijtellenmee
  • Maak een foto van jezelf met je boodschap.
  • Maak de foto in landscapestand (liggend).
  • Fijn als je de foto door iemand anders kan laten maken, maar met een selfiestick kan het natuurlijk ook.
  • Als je zelf liever niet duidelijk in beeld wilt komen, kun je het vel met de boodschap (half) voor je gezicht houden.
  • Een foto buiten met zonnebril en/of pet kan ook.
  • Een foto met een groep collega’s is ook altijd leuk. Ieder met een eigen boodschap of met een grote gezamenlijke boodschap.
  • Zorg voor een rustige achtergrond, zodat de aandacht niet afleid van je boodschap.
  • Ben je tevreden over je foto? Stuur de selfie dan per mail naar uitzend@fnv.nl. Of app 'm naar +31621869083.

Dit gaan we met jouw selfie doen

Wij maken een compilatie van alle selfies en laten deze aan de uitzendbazen zien tijdens de cao-onderhandelingen. Ook gaan we de foto’s tijdens de onderhandelingen delen op Social Media. Zo laten we iedereen zien wat jullie belangrijk vinden in jullie arbeidsvoorwaarden.

Volg je ons al op Facebook?

FNV Uitzendkrachten | Facebook