Update over cao-onderhandelingen Houthandel

Lees de voorstellen

Door Redactie 25 april 2024

Op 18 en 23 april hebben we de inzet voor de nieuwe cao Houthandel - die op 1 juli zou moeten ingaan - met de werkgevers besproken. Deze voorstellen kun je onderaan dit nieuwsbericht teruglezen. Op de eerste bijeenkomst hebben we de voorstellen toegelicht en zijn we niet diep op de inhoud ingegaan. Op 23 april hebben we uitgebreider bij de verschillende voorstellen stilgestaan en gesproken over de punten die op elkaar aansluiten.

Onderhandelende mensen

Huiswerk voor de volgende ronde

Heel concreet hebben we nog geen voortgang geboekt. Wat we wel de komende tijd gaan doen is uitzoeken welke opties er zijn om de 58+ regeling voort te zetten en te verbeteren. Hoe we de pensioenopbouw kunnen verbeteren en welk vervolg we op het project 'Houtmooiwerk' rond duurzame inzetbaarheid kunnen afspreken. Onderwerpen die nauw met elkaar samenhangen en waar natuurlijk ook kosten bij komen kijken. Samen met de uitkomst van het onderzoek naar de beleving van de loongrens voor bovencao-ers, die in mei wordt verwacht, zorgt dat voor informatie voor het onderhandelen over die punten op 3 juni.

De voorstellen voor loonontwikkeling

De voorstellen voor de loonontwikkeling van de FNV en CNV zijn duidelijk. Werkgevers hebben er nog niet echt een reactie op geven. Zij willen eerst inzicht hebben in de kosten die de hierboven benoemde punten met zich mee kunnen brengen. Niet onlogisch, want we praten natuurlijk wel over een compleet pakket aan afspraken voor de cao. Dus daarover is hopelijk meer te melden na de onderhandelingen op 3 juni.

Zo blijven we met elkaar in conact

Nu we tot 3 juni de tijd nemen voor het nodige uitzoekwerk, willen we natuurlijk wel graag in gesprek blijven met de medewerkers in de houthandel. We bezoeken met plezier het bedrijf waar jij werkt om te horen wat er leeft als het gaat over de cao. Meld je met vragen of een verzoek om langs te komen bij houthandel@fnv.nl. Blijf ook op de hoogte via de app-groep en laat via de chat weten wat je belangrijk vindt.