Donderdag eerste 24-uurs staking in Drenthe en ZW/ZO Groningen voor koopkrachtherstel in cao woningcorporaties

Nog meer stakingen zijn aanstaande

Portret Hans Walthie
Door Hans Walthie 10 januari 2024

FNV, CNV Vakmensen en De Unie roepen hun leden werkzaam bij de woningcorporaties in Drenthe en ZW/ZO Groningen op tot een regionale 24-uurs staking. In november en december hielden de bonden al actiebijeenkomsten in: Groningen, Utrecht, Den Haag, Uden, Grouw, Nijmegen en Dordrecht die tot onderbreking van het werk leidden.

Stukgelopen cao-onderhandelingen

Dit na de stukgelopen cao-onderhandelingen met Aedes (werkgeversorganisatie) voor een nieuwe  cao ten behoeve van ruim 28.000 medewerkers bij de woningcorporaties.

Nog meer stakingen zijn de komende weken aanstaande

Centrale stakingsbijeenkomst & -registratie:

Voor het pand van woningcorporatie Actium

Portugallaan 10, Assen

Tijdstip: donderdag 11 januari, van 09.30 – 11.00 uur

Druk opvoeren

FNV actiecoördinator Ingrid Pallada: ‘Na de werkonderbrekingen in november en december gaan we nu vol door met onze acties. We starten met een 24-uurs staking in Drenthe. Ook zijn onze leden bij woningcorporaties in zuidoost en zuidwest Groningen uitgenodigd. Dat betekent dat we de druk nu verder gaan opvoeren. Overigens zijn we gisteren benaderd door Aedes met het verzoek om weer met elkaar aan tafel te gaan. Uiteraard zijn wij bereid om het gesprek met de werkgevers te hervatten. Op dit moment is echter niet bekend wat werkgevers te bieden hebben. Laat duidelijk zijn dat onze strijd voor koopkrachtherstel en -behoud onverminderd door gaat. Als Aedes niet echt over de brug komt, volgen meer stakingen.’