Afspraken in cao Woondiensten toegelicht

Bekijk de veelgestelde vragen en antwoorden

Door Redactie 20 mei 2022

Nadat een meerderheid van onze leden voor acceptatie van het ultieme eindbod van de werkgevers van de nieuwe cao Woondiensten 2022-2023 stemde, hebben we de afspraken uitgewerkt. Inmiddels is er ook een toelichting op de nieuwe cao gemaakt én organiseren we op 9 juni een online cao-café voor ondernemingsraden.

Toelichting op afspraken uit de cao

In de toelichting vind je de veelgestelde vragen met antwoorden over de gemaakte afspraken. Heb je vragen die niet in de toelichting staan? Neem dan contact met ons op via  email: woondiensten@fnv.nl.

Salaristabellen

In de nieuwe cao is een loonsverhoging van 3% per 1 januari 2022 (met terugwerkende kracht dus) opgenomen. Per 1 januari 2023 volgt er een loonsverhoging van 2,4%. In beide gevallen geldt, daar waar van toepassing, het aanpassingsbedrag.

Bij deze cao-afspraken horen uiteraard ook nieuwe salaristabellen. Bekijk hier de salaristabellen.

Redactie cao-teksten

De redactiecommissie van de cao-partijen zal verder aan de slag gaan met de tekst voor de nieuwe cao. Deze is voor de zomer beschikbaar. Dat geldt ook voor een aantal aanvullende documenten:

• Een nieuwe versie van het Reglement Generatiepact Woondiensten;
  • Het daarbij behorende document model aanvulling arbeidsovereenkomst;
  • De leidraad tijd-en plaatsonafhankelijk werken.

Dit najaar volgt nog de regeling voor verruiming van het verlofsparen die ingaat  per 1 januari 2023.

Online cao-café voor ondernemingsraden

Ook in deze cao zitten weer een aantal afspraken die, met name voor ondernemingsraden, belangrijk zijn. In een online ‘cao-café’ geven we een nadere toelichting op deze afspraken. Het cao-café vindt plaats op donderdag 9 juni a.s. van 15.00 tot 16.30. OR-leden (ook niet FNV-leden) zijn van harte welkom bij deze bijeenkomst. Als je je aanmeldt ontvang je kort voor het cao-café de link om deel te nemen.

Aanmelden voor cao-café

Vragen/opmerkingen

Als je vragen, opmerkingen of een reactie hebt naar aanleiding van dit bericht, laat het ons dan weten door een email te sturen naar: woondiensten@fnv.nl. Je kunt ons ook volgen op onze Facebookpagina.