Werknemers Douma Deuren in actie

Veel langere reistijd voor werknemers door verplaatsing productie

Door Redactie 1 april 2022

Werknemers van Douma Deuren in Raalte voeren vandaag actie. De directie heeft besloten om alle productie te verplaatsen naar de nieuwe productiehal van het moederbedrijf Kegro in Groesbeek. Maar afspraken over het opvangen van de gevolgen hiervan voor de werknemers, wil de directie niet maken. Onacceptabel en daarom hebben de werknemers het werk neergelegd.

Invloed op privéleven van werknemers

Douma wil met deze verhuizing naar moederbedrijf Kegro in Groesbeek de productie dichter bij de plek brengen waar de deuren worden afgewerkt. Dit heeft grote gevolgen voor de werknemers, denk alleen al aan een toename van de reistijd van anderhalf uur! Deze behoorlijke verlenging van de reistijd heeft een grote invloed op het privĂ©leven van de werknemers en hun gezinsleden

Sociaal plan is nodig

De werkgever wil geen afspraken maken over het opvangen van de gevolgen hiervan voor het personeel. Douma vindt dat werknemers die extra reistijd gewoon maar even moeten accepteren. Terwijl de werknemers (en de FNV) willen dat hierover afspraken in een sociaal plan worden gemaakt. Omdat Douma tot nu toe weigert, is deze actie onvermijdelijk.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.