Positieve trend aantal mensen met een arbeidsbeperking in dienst bij woningcorporaties

Door Redactie 5 juli 2021

Woningcorporaties vinden het belangrijk de kwaliteiten van mensen met een arbeidsbeperking niet onbenut te laten. Ze willen met hun personeelsbestand graag een afspiegeling van de maatschappij zijn. Daarom hebben cao-partijen sinds de cao Woondiensten 2017-2018 afgesproken mensen met een arbeidsbeperking in dienst te hebben/te houden, zich daarvoor in te spannen en de uitvoering van de afspraken te monitoren. Dit gaat goed.

Stijging van 35%

Uit de eerste monitoring blijkt dat het aantal mensen met een arbeidsbeperking dat bij een woningcorporatie werkt, sinds begin 2019 is toegenomen. In totaal werken er nu 212 mensen met een arbeidsbeperking. Dit is een stijging van ongeveer 35% ten opzichte van begin 2019. Van alle corporaties in Nederland heeft nu 40% mensen met een arbeidsbeperking in dienst. Woningcorporaties zien het als een uitdaging deze positieve trend in de toekomst verder voort te zetten.

Hoe nu verder?

Cao-partijen gaan de uitkomsten van de enquête met elkaar bespreken en bepalen of de regeling aangescherpt moet worden.

Benieuwd naar alle uitkomsten?

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.