Evaluatie Generatiepact Woondiensten

Door Redactie 14 juli 2021

Sinds 1 januari 2019 geldt er een Generatiepact in de Woondiensten. Medewerkers van 63 jaar en ouder kunnen hieraan deelnemen. Ze kunnen met volledige opbouw van pensioenrechten (100%) 80% gaan werken voor 90% salaris. De formatieruimte die hierdoor vrijvalt moet her bezet worden door medewerkers van 35 jaar of jonger. De regeling is, in eerste instantie, voor drie jaar afgesproken tot en met 31 december 2021.

Woondiensten

Enquête

Cao-partijen evalueren de regeling op dit moment. Daartoe hebben we een enquête uitgezet voor zowel werkgevers als medewerkers. Ben je 63 jaar of ouder? Dan krijg je als het goed is de vragenlijst via je werkgever. Ontvang je hem niet via je werkgever? Vul dan hieronder de vragenlijst in:

Vragenlijst

Aan de hand van de resultaten van de evaluatie bespreken cao-partijen met elkaar óf de regeling wordt voortgezet en zo ja, in welke vorm. Het voortzetten van het Generatiepact is dus onderdeel van de komende cao-onderhandelingen.