Doe mee met het FLOW arbeidsmarktonderzoek 2021

Als jij werkt in de woningcorporatiesector

Door Redactie 10 juni 2021

Het FLOW arbeidsmarktonderzoek 2021 van de woningcorporatiesector is van start gegaan. Dit onderzoek moet een beeld geven van de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt tussen nu en 2025 en de kansen en knelpunten.

Meedoen is in jouw belang!

Jouw deelname en die van je collega’s hieraan is belangrijk! Hoe ervaar jij als medewerker bepaalde vraagstukken rondom personeelsbeleid en duurzame inzetbaarheid?  Welke veranderingen zie jij? Wat vind jij belangrijk en wat heb jij nodig?

Praktische tests en tools

Laat het weten, zodat FLOW jou nog beter van dienst kan zijn. Bijvoorbeeld met praktische tests en tools over je digitale vaardigheden, je loopbaan en nog veel meer. Door jouw bijdrage kan FLOW de tools verder ontwikkelen en verbeteren zodat jij je werk goed, gezond en gemotiveerd kunt blijven doen.

Doe je mee?

Alle woningcorporaties hebben al een vragenlijst ontvangen, met het verzoek om deze in te vullen. Als de corporatie waar jij werkt meedoet met het onderzoek, kun je binnenkort een e-mail verwachten met een link naar de vragenlijst. Het invullen ervan kost gemiddeld ongeveer 15 minuten. Wij stellen het op prijs als je de vragenlijst invult.

Volledig anoniem

Uiteraard is deelname aan dit onderzoek volledig anoniem. Jouw naam en contactgegevens zullen op geen enkele manier in het onderzoek terugkomen. Ook jouw werkgever en zelfs het onderzoeksbureau kunnen niet zien welke werknemer welke vragen heeft beantwoord.

Als je aan het einde van de vragenlijst je antwoorden opslaat, kun je die bij verschijnen van het onderzoeksrapport in het najaar vergelijken met alle werknemers in de sector.

Geen uitnodiging ontvangen?

Mocht je op 14 juni nog geen vragenlijst hebben ontvangen via de mail, vraag dan even bij personeelszaken na wanneer je de vragenlijst ontvangt. Als dit nog onduidelijk blijft, neem dan contact op met het onderzoeksteam (arbeidsmarktonderzoek@flowweb.nl ). Zij kunnen zien of de vragenlijst al is uitgezet in jouw corporatie en eventueel vervolgacties ondernemen.

Meer weten?

Meer informatie vind je op flowweb.nl/arbeidsmarktonderzoek-2021 of mail naar arbeidsmarktonderzoek@flowweb.nl

Dit onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van de cao-partijen FNV, CNV, de Unie en Aedes. Het onderzoeksrapport komt in oktober 2021 beschikbaar op flowweb.nl.