De nieuwe cao Woondiensten is rond!

Door Redactie 17 maart 2021

Op 23 februari is een onderhandelingsresultaat voor een nieuwe cao Woondiensten bereikt. De branchegroep Woondiensten van de FNV (een groep corporatiemedewerkers uit het hele land) heeft het onderhandelingsresultaat op 26 februari besproken. Er zijn mooie afspraken gemaakt.

Cao-akkoord Woondiensten

Het maximaal haalbare resultaat

De branchegroep was tevreden met het onderhandelingsresultaat. Dit is, in de huidige omstandigheden, het maximaal haalbare resultaat. En er zijn een aantal mooie afspraken gemaakt. Daarom heeft de branchegroep het onderhandelingsresultaat met een positief advies aan de leden voorgelegd.

FNV-leden konden tot en met 12 maart 2021 hun stem uitbrengen over dit resultaat. Van de uitgebrachte stemmen is ruim 93% een stem vóór het onderhandelingsresultaat. Inmiddels is ook bij de andere cao-partijen de stemprocedure afgerond. Bij alle partijen heeft de achterban ingestemd met het onderhandelingsresultaat en daarmee is de nieuwe cao een feit.

Toelichting op het onderhandelingsresultaat

Cao-partijen hebben gezamenlijk een toelichting op het onderhandelingsresultaat geschreven. Hierin vind je veel gestelde vragen, antwoorden en voorbeelden.