Doe 11 maart mee: ‘FNV stemt voor Wonen’

Een Webinar over wonen, bouwen en aanstaande verkiezingen

Door Redactie 25 februari 2021

Nederland zit middenin een wooncrisis. Er is onvoldoende betaalbare woonruimte. De leefbaarheid in wijken staat onder druk. Jongeren moeten gedwongen langer bij hun ouders blijven. Belangrijke keuzes in het leven worden uitgesteld. Genoeg te bespreken dus op ons webinar 11 maart aanstaande. Meld je aan.

Plannen genoeg maar...

Iedereen lijkt het erover eens te zijn: er moet gebouwd worden. En er zijn plannen te over. Maar in plannen kun je niet wonen. En wie gaat die huizen eigenlijk bouwen? Er zijn onvoldoende vakkrachten in de bouw. En bouwplannen worden beperkt door een stikstofverbod.

Sleutelrol voor de politiek

Er moet een structurele oplossing komen. De politiek vervult hierin een sleutelrol. Er zijn heldere keuzes nodig. Keuzes op het gebied van scholing, arbeidsmarkt, fiscale regelgeving en stikstofemissie. Keuzes die in de kabinetsformatie ná de verkiezingen gemaakt zullen worden.

FNV-webinar over 'Wonen'

Daarom een Webinar vanuit de FNV over ‘Wonen’. Want hoe kijken wij vanuit de FNV naar deze problematiek? Waar staan de politieke partijen voor? En wat vind jij daar zelf eigenlijk van?

Deelnemers webinar

Gespreksleider Janneke Waage (bestuurder Woondiensten FNV) gaat in gesprek met:

• Aafke Postma, lid van de branchegroep Woondiensten FNV
  • Bas van Weegberg, voorzitter van FNV Jong
  • Tjebbe Verra, lid van de werkgroep Wonen FNV Lokaal Rotterdam
  • Janna Mud, hoofd van de Sector Bouwen & Wonen FNV

Een aantal (kandidaat)Kamerleden en sleutelfiguren op het thema Wonen laat van zich horen. En ook jij kunt actief meedoen!

Wanneer en hoe kan ik erbij zijn?

• Wanneer: 11 maart van 16.00 – 17.30 uur
  • Waar: Online, vanuit je luie stoel
  • Aanmelden: Je kunt je aanmelden tot 9 maart via woondiensten@fnv.nl

Je ontvangt de link naar het Webinar uiterlijk 10 maart.