HeidelbergCement cao: een stressbal is geen overbodige luxe

Door Redactie 14 mei 2019

Sinds begin van dit jaar onderhandelen FNV en CNV met de directie van Heidelberg Cement Nederland (HCNL) over een nieuwe cao voor dit bedrijf. Drie bedrijven (Mebin, ENCI en Sagrex) zullen opgaan in één nieuwe cao. De overleggen aan de onderhandelingstafel verlopen moeizaam.

Op de foto: Willem Bieneman (kaderlid Mebin Amsterdam) en Ronel Dielissen (directeur Mebin, betonmortelbedrijf Heidelberg Cement Nederland).

Het is daarom belangrijk dat alle medewerkers van Mebin (maar ook van Sagrex en ENCI) aangesloten zijn. De aankomende twee weken gaan FNV-collega’s langs de centrales en locaties om met jullie te praten over de situatie.

Op 13, 14 en 15 mei organiseert de directie van HeidelbergCement bijeenkomsten voor medewerkers over de cao-onderhandelingen. Daarom bieden medewerkers van Mebin de directie een ingelijste wensenlijst én een stressbal aan, zodat er even pas op de plaats gemaakt kan worden en iedereen (juist ook de directie) weer voor ogen heeft waarover we met elkaar praten. Een cao bouw je samen; met elkaar!

Wat we onder andere vragen:

• 5% loonsverhoging
  • Spaarurentoeslag is onderdeel van vast overeengekomen loon
  • Afspraken over generatiepact
  • Goede afspraken over de bouw van een nieuw functiehuis

Op 28 mei a.s. staat het volgende cao-overleg gepland.

HCNL-13-5-2019-Ronel-Dielissen-directeur-Mebin-krijgt-stressballen-900x600.jpg