Bouwen & Wonen staakt op 29 mei voor goed pensioen

Jij doet toch ook mee?

Door Redactie 27 mei 2019

Als (jonge) werknemer in de bouw maak je lange dagen, moet je vroeg op en veel te lang doorwerken tot je pensioen. 45 jaar werken vinden wij meer dan genoeg! Kom samen met ons op woensdag 29 mei in actie voor een goed pensioen. Want jij wilt toch ook op tijd kunnen stoppen met werken én zonder financiële zorgen van je oude dag kunnen genieten?

Pensioenactie

Staken doe je samen, doe mee!

Op 29 mei zijn er in het hele land pensioenacties en –stakingen. Ook werknemers in de Bouw doen mee. We leggen voor een dag het werk neer. Zo maken we de regering duidelijk dat het ons menens is. Dit zijn onze eisen.

Locatie en tijdstip

Kom naar één van de vier manifestaties, in elke regio is er één:

• Groningen: Grote Markt
  • Arnhem: Marktplein
  • Den Haag: Koekamp (Malieveld)
  • Eindhoven: Ketelhuisplein

Tijd: van 11.00 uur tot 13.00 uur (stakingsinschrijving vanaf 10.00 uur)
Wie: alle werknemers in de Bouw en aanpalende sectoren. Als lid van een vakbond krijg een stakingsuitkering. Neem je lidmaatschapspas en je IBAN-nummer (bankpas) dus mee.

Vervoer: FNV-leden krijgen na aanmelding een gratis treinkaartje.

Ja, ik kom en meld mij aan

Je werkgever is op de hoogte

Wij hebben aan de gezamenlijke werkgevers gemeld dat we deze dag gaan staken. Ook jouw werkgever is daardoor op de hoogte van de staking. Als je gaat staken op woensdag 29 mei, bel dan wel even je werkgever die ochtend en vertel hem dat je staakt.

Recht op staken

In Nederland heeft iedereen recht om te gaan staken. Volgens artikel 6 lid 4 in het Europees Sociaal Handvest (ESH) hebben wij het recht om collectief op te komen voor onze rechten en dus ook ons recht om op te komen voor een goed pensioen. Laat ook jouw stem horen en kom samen met jouw collega's 29 mei meedoen!

Meer weten?

Wil je weten wat staken nou eigenlijk inhoudt?