Petitie overhandigd voor fatsoenlijk loonbod Bikudak

Door Redactie 27 februari 2019

Op 27 februari heeft dakdekker Ted Kemper een petitie overhandigd namens de werknemers in de Bikudaksector. In zeer korte tijd is de petitie al 130 keer ondertekend, met daarin de oproep aan werkgevers voor een fatsoenlijk loonbod van 5%. Onderhandelaar Rob Bootsman van de werkgeversvereniging Vebidak nam de petitie in ontvangst bij het hoofdkantoor in Nieuwegein.

Met het eerdere loonbod van 1,5% worden werknemers afgescheept en opgezadeld met koopkrachtverlies bij een inflatie van 2,4%. En dat terwijl het goed gaat in de sector. Daarom is 5% een redelijke eis. Er is volop werk. Werkgevers kunnen zelfs ´nee´ zeggen bij het aannemen van nieuwe opdrachten.

Waardering

Ben Bleumer, bestuurder FNV Bouwen en Wonen: ‘Werkgevers kunnen kiezen voor de opdrachten met de betere prijzen. Werknemers in de Bikudak verdienen een goede loonsverhoging. Een die wél waardering uitstraalt en past bij de ontwikkelingen in de sector.’