Meer reacties dan ooit oproep cao Timmerindustrie

Door Redactie 18 februari 2019

Op 1 april 2019 moet de cao voor de timmerfabrieken zijn verlengd. Traditioneel beginnen we met de belangrijkste vraag aan de leden: waarover moeten de onderhandelingen wat jullie betreft gaan? En dat hebben we geweten, want er is meer dan ooit gebruik gemaakt van de mogelijkheid om met suggesties te komen.

Top 2: meer loon en eerder stoppen met werken

We zijn nu druk bezig om hieruit voorstellen te maken. Dat doen we met de cao adviescommissie, die bestaat uit leden werkzaam in de timmerindustrie. Zonder al te veel weg te geven zijn er twee onderwerpen die met kop en schouders boven de rest uitsteken. Dat zijn eerder stoppen met werken en uiteraard het loon.

Op woensdagavond 6 maart is de eerste onderhandelingsronde gepland. Kort daarop maken we onze volledige voorstellenbrief bekend.

Contactpersonen gezocht

Wel zijn we nog op zoek naar leden die in de bedrijven contactpersoon voor de vakbond willen zijn. Zodat we snel met elkaar kunnen communiceren tijdens de onderhandelingen. Als je dit wil doen, dan kan je contact opnemen met hans.crombeen@fnv.nl.