Dit willen we in jouw nieuwe cao Bos en Natuur

Voorstellenbrief FNV Agrarisch Groen

Door Redactie 19 maart 2024

Op 21 maart starten onze onderhandelingen met de werkgevers voor de nieuwe cao Bos en Natuur. Deze beginnen altijd met de presentatie van de voorstellenbrief. Daarin staan onze eisen voor jouw nieuwe cao. Op 14 maart hebben we onze voorstellenbrief naar de werkgevers gestuurd. Tijdens de eerste ronde op 21 maart lichten we onze voorstellen verder toe aan de werkgevers.

Dit willen we in de nieuwe cao Bos en Natuur

Jouw wensen nemen we mee

Maar liefst 762 medewerkers van de Bos en Natuur sector hebben in februari via onze cao-enquĂȘte aangegeven welke arbeidsvoorwaarden zij belangrijk vinden. We hebben veel van die input gebruikt om met de actieve leden van de FNV de voorstellenbrief op te stellen. Tijdens de onderhandelingen gaan we ons inzetten voor zaken, die voor jou belangrijk zijn. Zo willen we afspraken maken over het repareren van het geleden koopkrachtverlies en een dertiende maand. We gaan ons ook inzetten voor een betere reiskostenregeling en een goede onregelmatigheidsregeling. Uitbreiding van de seniorenregeling en geboorteverlof zijn ook belangrijke onderwerpen die terugkomen in onze inzetbrief.

Onze belangrijkste voorstellen in het kort:

• Goede loonsverhoging per juli 2024
  • Dertiende maand of IKB budget
  • Verbeterde reiskosten regeling
  • Goede onregelmatigheidstoeslag
  • Uitbreiding seniorenregeling en geboorteverlof

Samen sterk voor een betere cao

Om een goede cao af te spreken, hebben wij jouw steun nodig. Onze beste steun is als je lid wordt van de FNV. Als FNV-lid sta je sterker en heb je meer invloed op de uitkomst van de cao-onderhandelingen. Samen met jou en alle andere FNV-leden kunnen wij opkomen voor betere arbeidsvoorwaarden, zodat jij en je collega's krijgen waar jullie recht op hebben.

Sluit je aan!

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.