#Dichtbijopafstand in de sector Bos en Natuur

Door Redactie 20 april 2020

We leven in een bijzonder en uitdagend tijdperk. De bevlogenheid er bij jou en je collega’s is er niet minder op is geworden. Sterker nog: deze is nog groter dan ooit! In sommige bedrijven is de werkdruk immens opgelopen, terwijl er in andere bedrijven haast niets te doen is. In beide gevallen zijn we er voor jou. Want wij zijn #dichtbijopafstand

Hoge werkdruk

Werk jij in een bedrijf waar je deze dagen een tandje bij moet zetten? Let dan goed op dat jij en je collega’s niet over jullie grenzen gaan. Maak jij je zorgen of alles wel goed verloopt? Geef dit signaal aan ons door via het meldpunt corona.

Inleveren verlof, uitstellen vakantiegeld

FNV Agrarisch Groen heeft gehoord dat sommige werkgevers jullie of jullie or of PvT benaderen om verlof in te leveren, het vakantiegeld uit te stellen, of het later inhalen van uren die je nu hebt kunnen werken. Al deze zaken zijn cao onderwerpen en moeten dus eerst met de vakbond worden besproken. Mocht jouw werkgever je toch vragen arbeidsvoorwaarden in te leveren of uit te stellen, bel of mail dan met bestuurder Patrick Meerts. Samen kunnen jullie dan overleggen of je met ons advies zelf een reactie geeft aan je werkgever of dat wij dat doen.

De overheid heeft verschillende maatregelen getroffen om de werkgever tegemoet te komen. Bekijk bijvoorbeeld maar de Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging voor Werkgelegenheid (NOW)

Juiste contactgegevens

Juist in deze tijd proberen willen we je heel snel te informeren. Helaas hebben we niet van iedereen een actueel e-mailadres. Staan jouw gegevens nog goed in ons systeem? Controleer het op Mijn FNV, zodat we snel kunnen bereiken over actuele zaken rondom je werk en inkomen.