Overleg met Royal FloraHolland: veel onderwerpen besproken

Door Redactie 07 mei 2019

Bijna elke maand hebben we overleg met de directie van Royal FloraHolland (RFH). Tijdens deze overleggen bespreken we actuele onderwerpen en hebben we het over jouw cao. Belangrijk punt van het laatste overleg: pensioen.

Bloemen

Nieuwe pensioenregeling

We hebben gesproken over de keuze voor de uitvoerder van de nieuwe pensioen regeling. We zijn, net als je werkgever, van mening dat de pensioenregeling het best kan worden ondergebracht bij pensioenfonds PGB. Heb je vragen of wil je een toelichting op de nieuwe regeling? Kom dan naar een bijeenkomst: 6 mei in Naaldwijk, 8 mei in Aalsmeer en 22 mei in Rijnsburg. Na de zomer moet alles duidelijk zijn en word je geïnformeerd over de nieuwe pensioenregeling.

Wat hebben we verder besproken?

• De nabetaling ORT voor medewerkers Naaldwijk is opgelost. De nabetaling is gebaseerd op de periode 2017 en 2018. In juli is de eerste keer dat ORT over vakantie wordt uitbetaald. Wij houden in de gaten of dit goed verloopt.
  • Cao-teksten zijn vastgesteld. We gaan ervan uit dat eind mei de cao-tekst digitaal staat.
  • Parttime medewerkers in Naaldwijk kunnen geen gebruik maken van de ADV-regeling voor ouderen. RFH heeft een voorstel gedaan om hier mogelijk een oplossing voor te vinden.
  • Het proces van de reorganisatie Commercie loopt. De belangstellingsregistratie is geweest en binnenkort wordt duidelijk welke medewerkers geplaats zijn.
  • Het aantal karren loopt terug en blijft achter op begroting. Er wordt gewerkt aan verbetering en in Rijnsburg is dit inmiddels voortvarend opgepakt, Naaldwijk volgt.
  • We gaan samen met RFH verkennen of we tot nieuwe ARBO-afspraken kunnen komen. Uitgangspunt is het bevorderen van veilig en gezond werken.

Heb je vragen over wat we besproken hebben? Neem dan contact op met Jeroen Brandenburg, bestuurder FNV Agrarisch Groen: jeroen.brandenburg@fnv.nl Het volgende overleg is op 2 juli.

Tussendoor hebben we de pensioenactie van 29 mei. Jij komt toch ook?