Stakingsoproep werknemers in de Metaal & Techniek

Op maandag 22 april a.s. wordt er gestaakt in Friesland en de Noordoostpolder

Door Redactie 17 april 2024

Werkgevers wijzen het ultimatum af, zonder acties komt er geen nieuwe cao

Ik staak, jij staakt, wij staken

Vier onderhandelingsrondes plus een verlenging hebben geen resultaat opgeleverd. De werkgevers in de Metaal & Technniek hebben vervolgens een eindbod neergelegd wat volstrekt onvoldoende is. Een loonbod beneden peil en geen enkele bereidheid tegemoet te komen aan de belangrijkste eisen van de werknemers. De werkgevers willen niets weten van de verbeteringsvoorstellen die hardwerkende vakmensen verdienen. Het betekent dat we niet anders kunnen dan overgaan tot acties in de sector Metaal & Techniek.

Waarom kunnen we niet anders dan actie voeren?  Lees verderop  de ‘Kijk en Vergelijk’

Werk jij in Friesland of in de Noordoostpolder in de Metaal & Techniek?

DOE DAN MEE, KOM IN ACTIE VOOR EEN BETERE CAO!

Wanneer:
Maandag 22 april 2024

Inschrijven tussen 8:00 uur en 9:00 uur

waar:
De Fabriek James Wattstraat 4, 8912 AR Leeuwarden

Programma met sprekers

Hapje en drankje staat klaar.

Werk je in ploegendienst, dan roepen we je op de dienst te staken die eindigt tijdens de actiedag. We willen de actie een beetje uitstraling geven door gezamenlijk vanaf verschillende locaties naar De Fabriek af te reizen.

Aanrijroutes:

• Heerenveen: Abe Lenstra Stadion (verzamelen 7:00 uur, vertrek 7:30 uur)
  • Leeuwarden: Middelzeelaan 18a, Leeuwarden (verzamelen vanaf 7:15 uur, vertrek 7:30 uur)
  • Dokkum: begin Hiausterdyk (let op vlag) (verzamelen vanaf 7:00 uur, vertrek 7:25 uur)

Nadere informatie volgt. Houd mail en app in de gaten!

SAMEN STA(AK) JE STERK

Dit neem je als staker mee:

- je FNV stakingspas met (QR)-code (deze ontvang je vrijdag per e-mail)

- of je FNV-ledenpas (ook digitaal te vinden via mijnfnv.nl)

- je IBAN-nummer (bankpas)

Zorg dat je gegevens kloppen

Controleer op www.mijnfnv.nl of je gegevens kloppen. Staat de juiste werkgever genoemd en klopt je bankrekeningnummer? Check daar ook je emailadres. Wijzig je gegevens wanneer die onjuist zijn, want zonder juiste bankrekeningnummer kan de stakingsuitkering niet worden betaald. Nog geen account, maak er dan snel één aan. Een (werk)dag voor de staking nog geen FNV-stakings-QR-code ontvangen? Kijk bij ‘ongewenste mails’, bel ons of neem anders gewoon je lidmaatschapskaart mee naar de staking.

STAKEN DOE JE SAMEN, DOE MEE

Staken is een grondrecht en dat is niet voor niks! Wij hebben werkgevers gemeld dat er door het hele land gestaakt wordt. Je hoeft je werkgever niet te melden dat je staakt, maar het mag wel. Heb je vragen over de staking? Ga naar www.fnv.nl/werk-inkomen/staken. Als vakbondslid krijg je een stakingsuitkering. Als je vóór of op 22 april lid bent of wordt, dan ontvang je een stakingsuitkering. Een cao komt er niet vanzelf. We hebben jouw steun en inzet hierbij nodig. Hoe meer leden zich inzetten, hoe sterker we staan. Word lid! www.fnv.nl/lidworden

Je ziet het. Er is een enorm verschil tussen wat werkgevers bieden en wat wij willen. Het is niet meer dan redelijk om waardering voor werknemers te vertalen in een eerlijke en rechtvaardige cao Metaal & Techniek!

Kijk ook op www.fnv.nl/cao-mt  voor meer informatie.

Samen sta(ak) je sterker, samen dwing je een fatsoenlijke cao af.

Via Whatsapp op de hoogte blijven van de laatste stand van zaken over de cao-onderhandelingen? Scan dan de QR-code op jouw stakingsoproep om je aan te melden voor de Cao M&T Regio Noord.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.