Ik wil staken op 18 maart. Hoe doe ik dat?

Door Redactie 08 maart 2019

Wil jij meedoen aan de pensioenacties op 18 maart? Belangrijke informatie over het hoe en wat vind je op deze pagina.

Ik wil meedoen aan een manifestatie. Wat kan ik doen?

Bekijk hier waar alle regionale actiebijeenkomsten zijn. Meedoen aan deze manifestaties kan in eigen tijd of met toestemming van je werkgever. In verschillende bedrijven en sectoren wordt ook gestaakt, om deel te nemen aan de acties.

Wordt er in mijn bedrijf gestaakt?

De vakbonden hebben bij verschillende werkgevers werkonderbrekingen en stakingen formeel aangekondigd. Als er in jouw bedrijf wordt gestaakt heb je waarschijnlijk al bericht over een stakingsoproep gekregen of krijg je die binnenkort. Als de vakbond geen stakingsoproep heeft gedaan bij jouw bedrijf, kan je in eigen tijd of met toestemming van je werkgever naar een actiebijeenkomst komen.

Nog vragen? Neem dan contact op met kaderleden in je bedrijf of je bestuurder in jouw sector. je kunt je vragen ook stellen bij ons Contactcenter.

Wat weten werkgevers van onze actiedag op 18 maart?

Bij veel werkgevers zijn werkonderbrekingen en stakingen formeel aangekondigd. Ook zetten wij volgende week een advertentie in de landelijke dagbladen. Met onze acties willen we ervoor zorgen dat het kabinet onze eisen voor een goed pensioen inwilligt. Werkgevers kunnen natuurlijk last krijgen van onze stakingen en werkonderbrekingen, hoewel zij niet zelf de eisen kunnen inwilligen. Dat kan alleen het kabinet doen. De rechter heeft in Nederland bepaald dat we toch mogen staken als onze eisen gericht zijn op het kabinet.