Wij vinden het belangrijk dat jij de regie over je eigen werkleven hebt. Daarom kun je bij de FNV ook aankloppen voor loopbaanadviesgesprekken en loopbaantrainingen. Deze zijn gratis voor leden en vinden plaats in een veilige omgeving, onafhankelijk van jouw werkgever of het UWV.

Loopbaanadvies en -trainingen voor alle leden

Weten wat je waard bent op de arbeidsmarkt en welk werk bij je past? Je talenten ontdekken en je werkplezier vergroten? Leren hoe je een sollicitatiegesprek voert en je CV pimpt? Kom langs bij Loopbaanadvies FNV, hét startpunt voor al jouw grote én kleine loopvaanvragen. Je kunt bij ons adviesgesprekken voeren en looptrainingen volgen, die jou inzicht, richting en handvatten geven. Zo sta jij (weer) vol zelfvertrouwen in je werkschoenen.

• Loopbaanadviesgesprekken: op een vakbondshuis in jouw eigen woon- of werkomgeving kun je elke dinsdagavond tussen 19.00 en 21.00 uur een loopbaanadviesgesprek voeren met onze gecertificeerde loopbaanconsulenten. Hiervoor moet je wel van te voren een afspraak maken.
  • Loopbaantrainingen: wil je graag een training volgen om je verder te ontwikkelen? Bespreek dan met de loopbaanconsulent welke training het beste bij je past. Of bekijk direct het aanbod en meld je aan

Ontwikkeladvies voor 45-plussers

Wil je weten hoe je op een prettige en gezonde manier kan doorwerken tot je pensioen? Ontdekken welke loopbaanstappen en verbeteringen er voor  jou allemaal (nog) mogelijk zijn? En ben jij 45 jaar of ouder? Maak dan nu gebruik van het Ontwikkeladvies voor 45-plussers. Let op: je kunt je nog aanmelden tot 1 november 2019.

Loopbaanactiviteiten in jouw sector

• Duurzame inzetbaarheid in de metaal. Je leven is continu in beweging, zowel in het werk als privé. Plezierig en vitaal doorwerken vraagt extra aandacht. Als je werkzaam bent in de branches Metalektro, Motorvoertuigen of de Metaal & Techniek, kun je hiervoor terecht bij Duurzame Inzetbaarheid in de metaal. Wij bieden onafhankelijk advies op maat. Zo blijf jij de regisseur van jouw eigen werkzame leven. Meer informatie over Duurzame inzetbaarheid in de metaal vind je hier
  • ZZP Academy. Jij bent zzp’er om bezig te zijn met waar jij goed in bent en plezier in hebt. Maar om succesvol te zijn, moet je soms ook dingen kunnen die je lastig vindt. Daarbij ondersteunt de ZZP Academy van FNV Zelfstandigen jou. Met een breed cursusaanbod bieden we FNV-leden de kans om de praktische kanten van het ondernemerschap onder de knie te krijgen en te netwerken met andere zelfstandigen. We hebben daarnaast een speciaal aanbod voor starters, dat ook gratis is voor niet-leden. Ontwikkelen en ontmoeten doe je bij de ZZP Academy.
  • Activiteitenagenda. Ook andere sectoren organiseren regelmatig workshops en trainingen. Weten wat er gebeurt in jouw sector? Kijk in de activiteitenagenda.

Word lid en sta sterker in je (werk)schoenen

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden
  • Een goede cao voor jouw sector
  • Altijd hulp bij een toekomstig arbeidsconflict