Welkom bij de Pensioenproeverij

Met pensioen gaan betekent dat er veel voor jou en je omgeving gaat veranderen. Daarom introduceert de FNV een nieuwe dienst waarin leden gratis kunnen deelnemen aan de FNV Pensioenproeverij. Dat betekent drie dagen vol inzicht, inspiratie en advies & tips over alles na je werkende leven. #SamenVerder

Kom naar de pensioenproeverij

Als je met pensioen gaat, betekent dat er veel voor jou en je omgeving gaat veranderen. Het is een nieuwe levensfase die je zelf vorm kunt geven. Kun je wel wat inspiratie gebruiken? Daarvoor kun je nu terecht bij de FNV PensioenProeverij,

Meer over de PensioenProeverij
donkere meneer met baard

Ben jij onze nieuwe begeleider PensioenProeverij?

Heb jij enige ervaring in begeleiding, bijvoorbeeld als coach, HR-professional of als kaderlid bij de FNV? Wil je jouw ervaring gebruiken om andere FNV-leden te helpen om zich voor te bereiden op een leven na de laatste werkdag? Dan is het team van FNV Pensioenproeverij op zoek naar jou!

Meer over de functie

Zoveel mensen, zoveel wensen

Dat blijkt uit de verhalen van gepensioneerde FNV-leden. Als je je erin verdiept, merk je dat pensionering meer inhoudt dan de afscheidsborrel van je collega’s. Pensionering heeft effect op je financiën, jezelf, je relatie en je omgeving. We hebben een aantal verhalen uit het FNV Magazine voor je op een rijtje gezet.

Na je pensioen actief worden voor de FNV, deze mensen gingen je voor:
  • Actievoeren voor een hoger minimumloon en de AOW, Marjon doet het!
  • Andere leden uit de brand helpen met de belastingaangifte, daar wordt Rita Niland blij van.
  • Kaderlid Paul Longarini geeft workshops en spreekuren over digitalisering aan leden van FNV Senioren.
  • Dirk Cornel is Begeleider Keukentafelgesprekken bij de FNV. Hij helpt leden bij de WMO-aanvraag voor bijvoorbeeld huishoudelijke hulp of traplift.
  • FNV-leden in Alkmaar weten waar ze met vragen terechtkunnen: bij Ria de Graaf-Appelman. Deze duizendpoot heeft bijna alle antwoorden of zoekt het met liefde uit.
Achter de geraniums? Deze mensen hebben de tijd van hun leven:
  • FNV-lid Hans van Dijk is actief bij ‘Grootouders voor het klimaat’
  • Bart van den Dobbelsteen werkte tijdens de pandemie drie tot vier dagen per week als bron- en contactonderzoeker bij de GGD-regio Utrecht. Niet voor het geld of een carrière, maar om te helpen. ‘Ik ben blij dat ik kan bijdragen.
  • Van een net pak naar een werkbroek met kniestukken. Na een carrière als congres- en evenementenorganisator, werd Jet Key klusvrouw. Haar klanten zijn vooral ouderen. ‘Ik heb er ontzettend veel plezier in.’

Contact

De PensioenProeverij is een pilot en loopt tot 1 mei 2023. Daarna wordt deze dienst geëvalueerd. Op dit moment zijn we nog in de opstartfase. Wil je meer informatie over de PensioenProeverij en wanneer deze dienst beschikbaar komt?

Mail naar coördinator Marianne Overbeeke via pensioenproeverij@fnv.nl
mevrouw met telefoon