Pensioenproeverij

Met pensioen gaan betekent dat er veel voor jou en je omgeving gaat veranderen. Daarom heeft de FNV een nieuwe dienst geïntroduceerd: de pensioenproeverij waaraan leden gratis kunnen deelnemen. Dat betekent twee dagen vol inzicht, inspiratie en advies & tips. Zo ga je goed voorbereid je pensioen tegemoet. #SamenVerder

Is een pensioenproeverij iets voor jou?

De pensioenproeverij geeft geen pasklare antwoorden, maar zet je aan het denken en geeft je tips en informatie als je met pensioen gaat. Lijkt dat je wat? Kom dan naar onze pensioenproeverij. Een pensioenproeverij bestaat uit twee dagen (niet aaneengesloten) van 10.00 tot 16.00 uur en wordt gehouden op een van de FNV-kantoren.

Ik meld mij aan
Kitty aan het woord op FNV Pensioenproeverij

Ik meld mij aan

Ga jij bijna met pensioen?

Met pensioen gaan doe je maar één keer in je leven. Dan kan je maar beter goed voorbereid zijn, bijvoorbeeld op onze pensioenproeverij. Samen met andere bijna-gepensioneerden blik je terug op het werkende leven en ga je alvast je pensioentijd verkennen. Je krijgt inzicht, inspiratie en tips, zodat jij een goede start maakt van je gepensioneerde leven.

Meer over de pensioenproeverij

Meer over de pensioenproeverij

Onze begeleiders pensioenproeverij

De pensioenproeverijen worden gegeven door special opgeleide en getrainde kaderleden van de FNV met medewerking van boeiende externe sprekers.

Maak kennis met onze begeleiders

Maak kennis met onze begeleiders

Zoveel mensen, zoveel wensen

Uit de verhalen van gepensioneerde FNV-leden blijkt dat mensen uiteenlopende ideeën en wensen hebben over de invulling van hun vrije pensioentijd. Pensionering houdt meer in dan de afscheidsborrel van je collega’s. Pensionering heeft gevolgen voor jezelf, je besteedbare inkomen, je relatie en je omgeving. We hebben een aantal verhalen uit het FNV Magazine voor je op een rijtje gezet.

Na je pensioen actief worden voor de FNV? Deze mensen gingen je voor:
  • Actievoeren voor een hoger minimumloon en de AOW, Marjon doet het!
  • Andere leden uit de brand helpen met de belastingaangifte, daar wordt Rita Niland blij van.
  • Kaderlid Paul Longarini geeft workshops en spreekuren over digitalisering aan leden van FNV Senioren.
  • Dirk Cornel is Begeleider Keukentafelgesprekken bij de FNV. Hij helpt leden bij de WMO-aanvraag voor bijvoorbeeld huishoudelijke hulp of traplift.
  • FNV-leden in Alkmaar weten waar ze met vragen terechtkunnen: bij Ria de Graaf-Appelman. Deze duizendpoot heeft bijna alle antwoorden of zoekt het met liefde uit.
Achter de geraniums? Deze mensen hebben de tijd van hun leven:
  • FNV-lid Hans van Dijk is actief bij ‘Grootouders voor het klimaat’
  • Bart van den Dobbelsteen werkte tijdens de pandemie drie tot vier dagen per week als bron- en contactonderzoeker bij de GGD-regio Utrecht. Niet voor het geld of een carrière, maar om te helpen. ‘Ik ben blij dat ik kan bijdragen.
  • Van een net pak naar een werkbroek met kniestukken. Na een carrière als congres- en evenementenorganisator, werd Jet Key klusvrouw. Haar klanten zijn vooral ouderen. ‘Ik heb er ontzettend veel plezier in.’

Bekijk hier een korte impressie van een pensioenproeverij

Deel onze pensioenproeverij

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.