Samen in actie voor een goede cao en arbeidsvoorwaarden

Dit is er te doen

Jouw actie is nog steeds nodig! Samen komen we in actie voor een goede cao en arbeidsvoorwaarden. Bekijk op deze pagina wat er te gebeuren staat en meld je aan!

Jouw stem telt: zeg nee tegen de eigen bijdrage

De FNV is een petitie gestart omdat de beroepseer van de jeugdzorgwerkers op het spel staat. De regering heeft het voornemen om op de jeugdzorg 1 miljard plus 500 miljoen extra te bezuinigen. 1 miljard (17%) besparing moet komen uit een hervorming van de jeugdzorg. Om 500 miljoen (8%) extra te besparen denkt de regering aan extra maatregelen, zoals het invoeren van een eigen bijdrage en het normeren van de behandelduur. Zeg nee, doe mee!

Teken de petitie

Klaar voor de start

Aan de hand van een mini-documentaire van onze stagiaire Esmee van der Pol gingen we op 25 april 2022 met werknemers, werkgevers, studenten en docenten in discussie over de personeelsproblemen in de jeugdzorg. Met deze discussie deden we een eerste aanzet voor een ‘masterplan arbeidsmarkt Jeugd’.

Bekijk de mini-docu

20 t/m 24 juni: de landelijke week van onze arbeidsmarkttafel

Tijdens deze week staat alles in het teken van praktijkvoorbeelden, inzichten en geleerde lessen vanuit ‘Jeugdhulp. Alles in het werk’. Er is online en offline van alles te doen. Je kunt ontdekken je hoe je als mens, in je organisatie en zo als sector de stappen kunt zetten die zo hard nodig zijn voor een betere arbeidsmarkt.

Op dinsdag 21 juni zijn we in het Spoorwegmuseum (Utrecht) met interessante workshops, boeiende sprekers, waaronder natuurlijk de projectleden zelf en een collegetour met Jos de Blok (Buurtzorg Nederland). Ook in de rest van de week zijn er live en online sessies in het land. Kortom: een week met mooie mix van inhoud, contact, plezier en inspiratie!

Meld je aan