Loon

Na het bereiken van de AOW-gerechtigde leeftijd kun je doorwerken. Er zijn mensen die dat doen omdat ze het leuk vinden. Voor anderen is het een financiële noodzaak. Soms kun en wil je doorwerken bij je werkgever. Volledig of in deeltijd of voor een ‘klus’. Soms wil je iets heel anders bij een andere werkgever.

Loon

Iedereen heeft recht op werk

FNV Senioren heeft als algemeen uitgangspunt dat iedereen recht heeft op werk. De wijze waarop de Nederlandse overheid de oudedagsvoorziening heeft georganiseerd, door de AOW en het pensioenstelsel, heeft ervoor gezorgd dat in Nederland ouderdom niet meer gelijk staat met armoede.

Extra informatie

Je kunt dus doorwerken na de AOW-gerechtigde leeftijd om financiële redenen of omdat je het werk nog leuk vindt en nog fit genoeg bent. De Belastingdienst heeft uitgebreide informatie over wat er verandert wanneer je wilt doorwerken. Je kunt hierover ook onze brochure raadplegen. Voor vragen over je arbeidscontract na pensionering en je rechten en plichten kun je contact opnemen met het Contactcenter van de FNV door te bellen naar 088 368 0 368 of via Contactcenter.