Word lid van FNV en profiteer van de voordeelregeling SW

Als werknemer in de sociale werkvoorziening (SW) heb je recht op een werkgeversbijdrage voor de vakbondscontributie. Dit betekent dat je aan de FNV contributie betaalt en van je werkgever de helft daarvan terugkrijgt. Je kunt kiezen of je deze werkgeversbijdrage elke maand of 1 keer per jaar (in december, samen met de eindejaarsuitkering) krijgt uitbetaald.

Daarnaast kun je ook fiscaal voordeel hebben met de andere helft van de vakbondscontributie. Dit kan door dit bedrag uit te ruilen met (een deel van) de eindejaarsuitkering. Je houdt dan aan het eind van het jaar netto meer over van je eindejaarsuitkering of loon.

Tot bijna 70% van je contributie krijg je terug

In het najaar krijg je als werknemer in de SW van de FNV een brief en 2 formulieren toegestuurd. Vul deze allemaal in en geef ze aan je werkgever. Je krijgt dan tot bijna 70% van alle contributie die je betaald hebt terug. Wij raden iedereen aan om allebei de regelingen te gebruiken. Want dan heb je maximaal voordeel. Het voordeel kan aardig oplopen, dat zie je hieronder.

Afhankelijk van je inkomen betalen FNV-leden iedere maand contributie:

• Als je loon meer of gelijk is aan € 1.680, betaal je normaal € 17,25. Na teruggave contributie voor leden SW is dit € 5,40
  • Als je loon tussen de € 840 en 1.680 is, betaal je normaal € 12,93. Na teruggave contributie voor leden SW is dit € 4,06
  • Als je loon minder dan € 840 is, betaal je normaal € 8,62.. Na teruggave contributie voor leden SW is dit € 2,70

De genoemde tarieven zijn op basis van automatische incasso. Als je op een andere manier betaalt dan via automatische incasso betaal je een toeslag van € 1,- per maand.

Heb je vragen over deze regeling of hulp nodig bij het invullen van de formulieren? Neem contact op met ons Contactcenter of neem contact op met een kaderlid binnen jouw bedrijf.