Wil je 70% van je vakbondscontributie terugkrijgen?

Maak gebruik van de voordeelregeling SW

Als werknemer in de sociale werkvoorziening (SW) heb je recht op een werkgeversbijdrage voor de vakbondscontributie. Dit betekent dat je aan de FNV contributie betaalt en van je werkgever de helft daarvan terugkrijgt. Je kunt kiezen of je deze werkgeversbijdrage elke maand of 1 keer per jaar (in december, samen met de eindejaarsuitkering) krijgt uitbetaald.

Daarnaast kun je ook fiscaal voordeel hebben met de andere helft van de vakbondscontributie. Dit kan door dit bedrag uit te ruilen met (een deel van) de eindejaarsuitkering. Je houdt dan aan het eind van het jaar netto meer over van je eindejaarsuitkering of loon.

Hoe werkt het en wat moet je doen?

In deze video leggen we uit hoe de voordeelregeling werkt en wat je moet doen om een gedeelte van je contributie terug te vragen.

Lever de brief op tijd in!

Je ontvangt van ons post met daarin de FNV-brief, 2 formulieren en een uitlegfolder. Om voor de werkgeversbijdrage en/of het belastingvoordeel in aanmerking te komen, moet je de FNV-brief en de formulieren uiterlijk 15 november 2021 ondertekend bij je werkgever inleveren.

Vragen?

Als je vragen over de vakbondscontributie hebt, kun je terecht bij een van de kaderleden of de bedrijfsledengroep van de FNV. Of bel ons Contactcenter: 088 – 368 0 368 (maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.30 uur).