Branchebestuur Sociale Ontwikkelbedrijven

Het Branchebestuur Sociale Ontwikkelbedrijven is het hoogste verenigingsorgaan binnen de branche Sociale Ontwikkelbedrijven. Je kunt dus zeggen dat wij als kaderleden de ’baas’ zijn binnen de FNV als het gaat om de belangen van de leden onder de cao’s SW en Aan de slag. Onze branche is onderdeel van de sector FNV Overheid; daarin vind je bijvoorbeeld ook de gemeenteambtenaren en onderwijspersoneel.

Het branchebestuur bestaat uit:

• 10 leden, die direct worden gekozen tijdens een landelijke vergadering van onze kaderleden. Dit zijn nu: Bianca Wilke, Gerda Vervoort, Shama Surajbali, Jan Braem, Patrick Ott, Hub Vluggen, Paul Dreuning, Jos Kouwenberg, Walter Verhoof en Bennie Benjamins.
  • De 4 leden die vanuit de branche SOB zijn gekozen in de Sectorraad van FNV Overheid. Dit zijn nu: Carmen Veldhuis, Hans van Zonneveld, Jan Pomp en Gerard Koerntjes.
  • Eén of meer leden die vanuit de branche SOB zijn gekozen in het Sectorbestuur FNV Overheid. Dit is nu: Boudewijn Gibcus.
  • Eén van hen wordt tijdens door de landelijke kadervergadering gekozen als voorzitter van de branche. Dit is Jan Braem. Bianca Wilke is vicevoorzitter.

Wat doet het branchebestuur?

Als bestuur van de branche Sociale Ontwikkelbedrijven hebben we een belangrijke rol bij onze 2 cao’s: SW en Aan de slag. Wij zijn namelijk verantwoordelijk voor het vaststellen van onze cao-voorstellen: wat willen we bereiken in de cao? Maar ook voor de uitkomst van de cao-onderhandelingen: zijn we tevreden met het resultaat? Dat vragen we natuurlijk eerst aan al onze leden die onder de cao vallen. Hetzelfde geldt voor onze pensioenregeling bij PWRI.

Verder maken we samen met team SW elk jaar een werkplan. Hoe worden we sterker, met meer leden en meer actieve leden? Alleen dan kunnen we immers ook veel bereiken. Ook denken we mee over het verbeteren van de positie van werknemers met een arbeidsbeperking.

We doen meer dan vergaderen!

Een belangrijke taak is het betrekken en activeren van de achterban om de vakbond te versterken. We gaan met leden en niet-leden in gesprek, halen op wat er leeft en zorgen ervoor dat problemen op de werkvloer samen met de leden en onze FNV-bestuurder worden opgelost. Denk bijvoorbeeld aan het niet goed naleven van de cao. Verder organiseren we bijeenkomsten voor onze leden. En als er actie gevoerd moet worden staan wij als eerste klaar!

Heb je vragen?

Wil je meer weten? Of heb je interesse om zelf lid te worden van het Branchebestuur? Neem dan contact op met een lid van het branchebestuur bij jou in de buurt. Of stuur een email aan wsw@fnv.nl.

Leden branchebestuur SOB

• Jan Braem (voorzitter branchebestuur SOB, ook lid van de sectorraad FNV Overheid)
  • Bennie Benjamins
  • Paul Dreuning
  • Boudewijn Gibcus (ook lid van het sectorbestuur FNV Overheid)
  • Gerard Koerntjes (ook lid van de sectorraad FNV Overheid)
  • Jos Kouwenberg
  • Patrick Ott
  • Shama Surajbali
  • Carmen Veldhuis (ook lid van de sectorraad FNV Overheid)
  • Walter Verhoof
  • Gerda Vervoort
  • Hub Vluggen
  • Bianca Wilke-Besselink
  • Hans van Zonneveld (ook lid van de sectorraad FNV Overheid)

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.