Scholingsvouchers Metaal & Techniek

Bepaal wat jij wilt leren en beleef meer plezier in je werk

Is jouw vakkennis toe aan een opfrisbeurt? Of zou een talencursus nuttig zijn? Dan is de scholingsvoucher ter waarde van € 1.500 iets voor jou. Je zet de voucher in voor een cursus, training of opleiding.

De scholingsvoucher: hiervoor zet je 'm in

De voucher is echt voor jou persoonlijk: jij bepaalt wat je wilt leren. Zodat je met plezier aan het werk blijft in de Metaal & Techniek. Denk bijvoorbeeld aan een opleiding tot meesterlasser, of tot CAD-tekenaar. Maar collega's gebruikten de bon ook al voor een cursus Engels, Excel of een training Opkomen voor jezelf.

Voor wie is de scholingsvoucher?

Elke werknemer in de Metaal & Techniek (met uitzondering van de motorvoertuigenbranche) kan een scholingsvoucher aanvragen. FNV Metaal heeft dit voor jou geregeld in de cao Metaal & Techniek 2017-2019. Ben je uitzendkracht in deze sector? Dan val je niet onder deze cao en heb je helaas geen recht op deze scholingsvouchers. Wij adviseren je contact op te nemen met het scholingsfonds van de uitzendbranche.

Voucher aanvragen

Interesse? Vraag de voucher dan snel via onderstaande stappen aan, want op is op.

• Vul je contactgegevens in op het aanmeldformulier.
  • Een consulent of bestuurder van ons team Duurzame Inzetbaarheid FNV Metaal neemt zo snel mogelijk contact met je op.
  • De consulent of bestuurder vraagt samen met jou de voucher aan bij een van de scholingsfondsen van de Metaal & Techniek.
  • Als de aanvraag is goedgekeurd, kun je meteen aan de slag.

Voucher aanvragen

Waar moet je rekening mee houden?

• Je kunt de voucher aanvragen zolang de voorraad strekt.
  • De voucher is niet bedoeld voor scholing die bij je dagelijkse werk hoort, die hoort je werkgever te betalen.
  • De opleiding die je doet, hoeft niet precies € 1.500 te kosten. Het kan ook om een lager of hoger bedrag gaan.
  • Je hoeft geen lid te zijn van een vakbond om de voucher aan te vragen.

Scholing onder werktijd

Kijk of je recht hebt op een scholingsdag in je cao of vraag het aan een van de consulenten Duurzame Inzetbaarheid in jouw regio. Zij helpen en adviseren jou ook bij vragen over je loopbaan.