Veilig en gezond werk

Lees hoe de FNV je hierbij helpt

Wij vinden dat alle werknemers in de sector op een veilige en gezonde manier moeten kunnen werken. Daar zetten wij ons als vakbond dagelijks voor in. Dat doen we niet alleen, maar samen met de kaderleden van de bond. Wij hebben een overzicht gemaakt met handige adressen waar jij voor informatie over veilig en gezond werken terecht kunt.

Arbocatalogus

Deze catalogus is speciaal voor iedereen die werkt in de agrarische en groene sector en bevat alle informatie over hoe je veilig en gezond kunt werken.

FNV Arbo-Adviespunt

Heb je vragen over veilig en gezond werk? Van maandag tot en met vrijdag kun je tussen 9.00 en 13.00 uur terecht bij het Arbo-Adviespunt.

FNV Decibelmeter

Van te veel lawaai op het werk kun je doof worden. Voorkom gehoorschade en meet met de FNV Decibelmeter de herrie op je werk. Deze gratis app voor iPhone en Android meet de geluidsvolume, aangegeven in decibel (dB) op je werk. Ook krijg je meteen advies over je werksituatie: is het nog veilig of niet en wat moet je doen?

FNV Werkwacht

Op de site van FNV Werkwacht staat alles over werk en inkomen voor jongeren. Handig als je net bent begonnen met werken of als je een bijbaan hebt. Met nieuws, handige tips & tricks en verschillende tests.

Meldpunt onveilige werksituatie

Wij vinden dat alle werknemers in de agrarisch en groene sector op een veilige en gezonde manier moeten kunnen werken. Heb jij te maken met onveilige situaties op je werk, maar krijg je geen gehoor bij je werkgever?

Week van de teek

In de agrarische en groene sector is de kans op tekenbeten en de ziekte van Lyme heel groot. Daarom is het belangrijk dat je alles weet over de risico’s en preventie.