Doe mee voor een duurzame cao Royal FloraHolland!

De FNV wil nu en in de toekomst voor alle werknemers bij Royal FloraHolland goede arbeidsvoorwaarden. Dat kan alleen door met de werkgever een goede cao af te spreken. Een cao, die perspectief biedt voor jou en je collega’s. Of je nu vaste kracht of uitzendkracht bent. De cao komt er niet zonder jouw hulp. Dus: doe je mee?

Vakbonden en Royal FloraHolland ver uit elkaar

Tijdens de zesde cao-onderhandeling, op 5 december, bleek het loonbod van de directie van Royal FloraHolland ver verwijderd van dat van de vakbonden. Ondanks de hoge inflatie lijken ze niet bereid de hogere kosten van jullie huishoudboekje deels te compenseren. Ook andere cao-voorstellen liggen ver uit elkaar.

Kijk en vergelijk

Teken de petitie voor een stevige loonsverhoging in jouw cao!

We hebben voor de nieuwe cao al vier cao-onderhandelingsrondes gehad met Royal FloraHolland. Helaas hebben zij nog geen loonbod op tafel gelegd. Onderhandelende vakbonden FNV Agrarisch Groen en CNV Vakmensen hebben meerdere keren gevraagd om een loonbod, dat recht doet aan de inflatie en gestegen prijzen. Werknemers willen snel duidelijkheid over hun loonsverhoging. Dit is begrijpelijk gezien hun zorgen over de gestegen prijzen. Wij willen voor alle werknemers een goede cao met een stevige loonsverhoging. Daarom starten we een petitie om Royal FloraHolland duidelijk te maken dat ze snel een loonbod moeten neerleggen. Steun onze eisen en teken de petitie! Je kunt tot en met 13 december 2022 meedoen. Ook als je (nog) geen lid bent van een vakbond.

Teken de petitie

Wat zijn onze voorstellen voor de nieuwe cao?

Met de nieuwe cao willen we koopkrachtherstel en koopkrachtverbetering bereiken. Daarnaast is Royal FloraHolland volop in beweging en vinden er nu en op korte termijn grootscheepse veranderingen plaats.
De werkdruk is toegenomen door o.a. het structurele personeelstekort en dat komt de kwaliteit en veiligheid niet ten goede.

Wij willen daarom onder andere goede afspraken maken over:

• Looptijd cao van 1 jaar
  • Automatische prijscompensatie (APC)
  • Elke werknemer loonsverhoging van € 100,00 bruto per maand
  • Beloning en waardering van medewerkers
  • Zeggenschap van werktijden
  • Balans werk-privé
  • Reiskostenregeling
  • Verhouding vast-flex

Bekijk onze voorstellen

Word lid van de FNV

Hoe meer leden, hoe sterker wij staan. Want alleen met voldoende leden kunnen wij een vuist maken aan de onderhandelingstafel. Ben je nog geen lid van de FNV, maar wil jij straks wel meebeslissen over de nieuwe cao Royal FloraHolland?

Word nu lid!

Word nu lid!

Of maak een ander lid

Als FNV-lid ken jij de voordelen. Gun jij dat een ander ook? Nodig dan collega’s, vrienden of familie uit om ook lid te worden en ontvang een tientje.

Maak een ander lid

Maak een ander lid

Handig om te weten

Neem contact op met Jeroen Brandenburg Vragen of opmerkingen?

Neem contact op met Jeroen Brandenburg

Volg FNV Agrarisch Groen op facebook Volg ons op social media

Bijvoorbeeld op Facebook

MijnFNV Maak je profiel aan op MijnFNV