Provinciale Statenverkiezingen

Kies voor koopkracht en een eerlijke verdeling

We maken ons allemaal zorgen. Zorgen om gierende inflatie, dure boodschappen, hoge energierekeningen. De inkomens blijven achter. Mensen komen niet meer rond. Dat moet nu veranderen. Want Nederland verdient beter. Jij verdient beter.

Op 15 maart heb jij de kans om die boodschap over te brengen aan de politiek. Want dan zijn er Provinciale Statenverkiezingen. En die zijn belangrijker dan je misschien denkt:

• Provincies hebben veel contact met werkgevers. Zij kunnen stimuleren dat deze werkgevers hun personeel een eerlijk loon betalen van minstens €14 per uur en dat ze werkzekerheid bieden aan hun personeel. Meer weten? Klik hier!
  • De Provinciale Statenverkiezingen bepalen ook wie er in de Eerste Kamer komt. De Eerste Kamer kan de regering dwingen om te zorgen voor koopkracht en een eerlijke verdeling van de rijkdom. Steun jij die eis? Klik dan hier om je aan te sluiten!

De provincie beslist ook over zaken als goed openbaar vervoer, betaalbaar wonen en een eerlijk klimaatbeleid. Hieronder lees je meer over onze FNV 10-puntenplannen.

Kortom, het is belangrijk om op 15 maart je stem uit te brengen!

Het plan op papier

FNV 10-puntenplan

In maart 2023 zijn er Provinciale Statenverkiezingen. De FNV wil een menswaardige samenleving, die mensen gelijke kansen biedt en waar mensen met respect behandeld worden. Dat komt niet vanzelf, daarom zetten de leden van de FNV zich hier voor in. Niet alleen op de werkvloer, maar ook in jouw provincie. Kies de komende vier jaar voor de volgende 10 punten, want Nederland verdient beter. Jij verdient beter, dus stem!

Bekijk het 10-puntenplan

Bekijk het 10-puntenplan

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.