Besloten bijeenkomst op 29 februari 2021 in Turkije

Eind februari vond de eerste (online) workshop plaats vanuit Turkije. Er waren 38 deelnemers waaronder ook de voorzitter van de vakbond DISK Arzu Çekezoğlu en de vice-voorzitter van de vakbond KESK Aysun Gezen. Beiden gaven een openingsspeech over het belang van deprivatisering. De bijeenkomst bestond uit drie onderdelen.

Het eerste deel gaf Aziz Konukman, een zeer ervaren professor met grote kennis over de privatiseringsproblematiek, uitleg over het ontstaan van privatisering in Turkije en de rest van de wereld. Het tweede deel bestond uit presentaties van vier deelnemende Turkse vakbonden over de situaties in hun sectoren. Aan het eind was er een forumdiscussie, waarin leden van deze vier vakbonden uitleg gaven over de gevolgen van privatisering op de werkvloer.